dag med flyyyyt

åhoj kära läsare :)

Vicken dag man haft, fullt upp minst sagt. Men det blir ju till vad man gör det sig. Började dagen med att ta itu med diskberget här hemma (ja ibland är man för lat för att stoppa allt i diskmaskinen som sen sköter resten av smutsgörat..) Så gjorde det nu å fyllde den å lät den gå igång direkt, under tiden städade jag i köket, sorterade ur "överflöd" som plastartiklar, matlådor/dosor som var gamla å ja blev då minst 2 ica påsar som ska kastas.. så nu är skåpen tagna, bara lådorna kvar då. Under tiden var jag såklart med barnen med, dom tog med sig leksaker in i köket å höll mig sällskap, så allt flöt på så bra. Anrs hade jag nog inte fått så mkt gjort x)

Så nu äre kliniskt i köket vad gäller det mesta, och är så skönt.. Ja, befriande att slänga saker. Har börjat nu med att ja ska slänga allt som har legat ett längre tag, från början hade man ångest varje gång man hade tanken på att slänga saker men nu gör jag det helt utan problem :)

Sen på eftermiddan efter att barnen sove lunch kom Pe å Svärmor, vi gick alla ut och det behövdes. Är så dålig själv på att komma mig ut nu att jag behöver sparken i arslet många gånger å idag fick jag det (bara bra).



Kvällen spenderades med barna framför bilar 2 filmen, Hemi ääälskar den å kan se hur många gånger som helst.. men helst gärna att han bara får se nån gång då och då tycker jag, så nu ikv innan läggdags såg vi på den hela familjen. hehe Daniel somnade med Holly hos sig å konstigt nog satt hon så stilla kvar i famnen å kikade vidare på filmen.. :)



Imorrn är planerna att få höra av ang barnomsrogen, tiden börjar gå oh löften bryts hela tiden tkr jag, ne nu får de skärma sig å höra av sig för när de inte svarar när man hör av sig äre upp till dom då det var sagt så. Så förhoppningsvist blire en tur till villis imorrn, men det vet vi ej än. Om inte annat kanske det blir skansholm iaf :)

men det ser vi då, sängen nu!

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: carro

ÅH vilken tur du har, ser dina barn film? halie ser max 5 min typ.. hände en gång att hon satt still en hel film men då hade hon godis och jag tro hon kollade på godiset mer än filmen. får hoppas att eddy vill mysa till film mer än halie. sånt är ju rätt mysigt på helger faktiskt :)

2012-01-12 @ 01:01:23
URL: http://haliesmamma.se
Postat av: Camilla - bloggens ägare

Jo men gud, skulle jag ha igång filmer hela dagen sku dom sitta å se hela tiden (kanske bli less efter några timmar) men vem blir inte det själv? :P förut var det inge film/tv som gälld, gick itne att få ro på hemi men på sistonde när han intresserat sig för visa barnprogram hos farmor sin(dom har parabol med massa kanaler) å då fastna han för disney junior, som mussepiggsklubbhus, så nu har vi olika avsnitt på DVD, som vi slår på 1 avsnitt varje kväll innan sängdags :) hur toppen som helst att få dom att varva ner.. även så att holly sitter/står å kikar stundvist, men hon ha fastnat allt mer också. Drf får det inte bli för mkt, utan vi kör på korta stunder dagligen (dessa avsnitt som e kanske 20 min) å låter sen långfilmer bli nån gån gi veckan eller annat.

Ja det är ju bra i rimlig ålder om dom intresserar sig vad gäller korta stunder så dom inte fastnar där förjämnan, har räddat mig en del gånger när jag varit själv å måste ta disken/annat i lugn å ro å då sitter barnen som änglar så tkr det e bra med måtta så inte det står på heldagar för en :) Hoppas Halie blir bättre på att vilja sitta still, eller åtminstonde kika nån gång, men det kommer nog :) Och att Eddy vill också :) Kram!

2012-01-12 @ 09:26:20
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0