Skenet bedrar

Förstod jag skulle få igen för min lugna och fina kväll som jag fick igår, aldrig förtjänar man dom helt :P Säger bara: Fyfan för natten! Trodde allt var lugnt när jag väl skull till sängs igår som jag skrev, allt var så fridfullt men sekunderna efter att jag stängt av datorn så började Holly skrika (hon sovde fortf) men skrek å skrek, nappen åkte in och hon blev tyst nån minut sen började det om igen.. hon gör såhär ibland men vet inte vrf, så gjorde även Hemi en period men det värsta man kan göra e att ta upp dom när de fortf sover, utan gäller bara att försöka gosa ner dom, prata lite lugnt så KAN dom lugna ner sig, men kan ta allt från 1 försök till flera timmar bort.

När väl hon hade kommit till ro igen så somnade jag rätt fort, men kort därefter så blev jag väckt av D som inte kunde sova längre, å då vare ju klippt. Kl var då 2 och låg fram tills efter 3 innan jag själv kom till ro, innan ja hade hittat en skön sovställning igen å allt.. förjävla jobbigt alltså när det ska bli så fel med allt. Ja så imorse vaknade jag av att Hemi hade kommit in till oss, anrs vaknar jag alltid INNAN (att jag e vaken när han sliter upp dörren in till oss) men nu vakna ja först när han låg i sängen våran, och kl var då 06.10, så var ju bara att kliva upp för Holly stod vaken i sin spjälsäng också och pratade/propagerade, haha ja det var då en massa ord som flög ut.

Var seg de första timmarna men nu känns det lite bättre, men kan då inte längta mera sen tills sen när D slutar så jag får lägg mig och vila, förhoppningsvist (menar, ringer den där från barnomsorgen kan det hända att vi måste in på Villis för möte) så man vet ju aldrig, är som låst vid tanken att vara standby tills dess.

Men nu ska jag göra iordning mellis åt barna, medan dom så snällt är på deras rum och leker, för tillfället med deras minikök. Ska kika å se vad dom gör för någe gott sej :)

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: Marlene

Jag tycker det låter som hon hade ont nånstans. Meja har också haft nätter då hon bara skrikit och ingenting har hjälpt, sen fick jag tipset att ge henne ipren och de gånger jag gjort det så har det faktiskt hjälpt. Kan ju vara så simpelt som växtvärk eller ont i magen bara. Såå köp ipren om du inte har det redan! :)

Kram

2012-01-10 @ 09:36:23
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Camilla - bloggens ägare

Aha okej :) ja man har då tänkt alla saker, förutom det. Tanken har aldrig slage en med växtvärken eller så men kanske kan vara det. testa kan man ju, men visst äre supapr du menar då vah? :) För det har jag ju fast alvedon då, men har aldrig tänkt på å ge det.

Ska testa isf. Tack, Kram :)

2012-01-10 @ 13:00:59
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: Marlene

Nej, Ipren-suppar är så omständiga att ge pga att man måste dela dom om barnet är under 3 år (tror det var nåt sånt). Jag har gett flytande Ipren i en spruta. Fördelen med Ipren jämfört med Alvedon är att 1. Ipren smakar jättegott och det är inga problem att ge. 2. Alvedon kan de bli pigga av, något som jag aldrig upplevt med Ipren.

2012-01-10 @ 19:32:30
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Camilla - bloggens ägare

Jaha okej, då fattar jag. har endast kört med alvedon hittills (suppar när jag upplevt att dom hjälpt bättre än flytande) men har aldrig testat ipren :)

Ah okkej :)

2012-01-10 @ 20:19:03
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0