Fredag med Flyt

Åhh så skönt det är att vakna upp på morgonen, tvätten har torkat under natten från gårkvällens maskiner, det är kliniskt rent i köket på bänken, barnens rum är plockat på leksaker och allt är där som det ska, vardagsrummet är fritt på onödiga prylar framme, enda rummet som för tillfället är rörigt är vårt sovrum med en del rentvätt som jag varit lat och ej tagit hand om än.. så känns då skönt att komma ut från ens eget stökrum till en välstädad lägenhet.

Lillan somnade om efter amningen så hon ligger kvar inne i rummet, har babyvakten där så ja slipper springa omvartannat för att kolla om hon vaknat eller om hon e för varm/kall.. så har ägnat tid åt dom andra 2 här hemma sen dess.

Idag ska vi in på villis för att handla, en ny serla bal ska inköpas (Btw, love that toapappret!) , sen givetvist mat och mer miniformdroppar från apoteket. Lillan har (vad vi tror) kolik när hon verkar ha det besvärligt varje kväll/förmiddagar så har kört på med miniform nu sen 1 vecka tbx men nu är flaskan slut, så blir ju en 100/vecka om det ska gå åt samma mängd och att besvären fortsätter för henne. Om inte annat kanske det är min kost det hänger på, jag förtär ju mycket mjölk produkter (allt annat äter jag inte, som choklad, kryddat mm.) Utan är endast mjölk prod som jag ej uteslutit ÄN vad gäller amningen. Sen om det behövs vet jag ju inte, men ska höra på BVC till veckan igen om det kan va att hon inte tål komjölken att det är kanske där som besvären sitter i (?) Ja det får vi spekulera kring då.

Anrs inatt blev jag överraskad, hon vill ju äta med jämna mellanrum (varannan timma) men hon somnade 22 igår och sovde nog allt tills 04 minst inatt, skönt att få sova några timmar :)

Sen har jag suttit å kikat på väggförvaring som jag vill ha i hallen, har en tom vägg som ja vill nyttja annat än till t ex bara tavlor eller utsmyckning, utan nått praktiskt som behövs och då FÖRVARING. Dessa är väl de jag kommit fram tills hittills som jag gillar och som sku ev passa (för vi har inte hur stor djup som helst att hålla oss till, anrs blir det ivägen) när hallen e rätt smal, alltså inte så mkt "utbuktningar" vill man ha som känns ivägen.

Då blir nog dessa bra för att ha klädtillbehör (vantar, mössor osv) ja småförvaring som passar utmärkt till barnen.


Annars hitta jag inget som ja tkr var vettigt. Visionen man hade var ju hyllor att ha korgar på men den hyllan jag söker hittar jag ingenstans! Finner jag inte det jag sökte från början får detta duga.

Dags att slå sig ner med barnen och rita litegranna

tjiing!! <333




Kommentarer
Postat av: Marlene

Det känns som om det är mer regel än undantag att nyfödda bebisar har problem med magen. August var likadan och vi gav både minifom och semper magdroppar utan nån egentlig effekt. Fick för mig att minifomet funkade ett tag, men jag tror inte det såhär i efterhand... BVC vill gärna säga att det är mjölkproteinallergi, men då tycker jag att man borde se fler tecken på det förutom skrik i perioder. Är det riktig allergi så får de ju utslag osv, vad jag läst... Nä, jag tror mer att skriket och magontet på bebisarna beror på en omställning/utveckling eftersom nästan alla upplever det. Det går också oftast över på ett par veckor :)

2012-02-24 @ 18:25:21
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: camilla - Hemis och Hollys mamma

Mhm, känner igen mycket i det du skriver, hemi hade ju strul men tack vare brocket där och efter OP blev han som en ängel. Holly strula å hade sig å körde då med miniform men vet inte om det ens hjälpte. Jag tror inte heller på just allergi, isf känslig men inte allergisk för hon kan ju va bråkig å verka ha ont i magen, har såna där utslag som ser ut som vita små finnar men det har dom ju i början av många olika anledningar.. har då inte köpt nån fler droppar eller sånt, utan tänker på vad ja stoppar i mig å härdar för tillfället :)

2012-02-28 @ 20:07:00
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0