vecka 41 <3

6 dagar, 8 timmar sedan stod det nu när jag loggade in på Blogg. Haha fan va seg och dålig jag är på att blogga, är ju inte första eller andra gången jag haft såna här uppehåll..

..men tur då att detta uppehålllet är helt å hållet befogat :) Har varit borta i helgen, alltså ingen datortime eller nått (vilket är så skönt egentligen) så det är inte så att jag varit allmänt sölig och glömt bloggen, har varit upptagen med annat (därav befogat) hehe :)

Till att börja med bestod torsdan av specialföräldraträff på bvc (del 2) å ärenden på villis, sen på fredan hade vi in bilen först på verkstan, sen efter det var jag på däckverkstan å fixa till vinterdäcken när bilen gick obalanserat sen torsdakvällens däckshift till vinterhjulen. Så nu går bilen bara fint efter vägen :) Ja ang helgens frånvaro då, Vi var ner till kusten (som de flesta vänner/släktingar till mig bruka säga, även jag själv) men inte i syfte att besöka just vänner och släktingar utan vi var ner till Svall och skulle göra ärenden som att storhandla b la blöjor, annat vardags måsten, var på veteranmarknaden som varje år och sen IKEA för å införskaff lite som vi sparat till. Och allt detta i sällskap av min pappa som gjorde tripen möjlig. Hade gärna om tiden fanns passat på å träffat nån, men den räckte ju knappt till våra ärenden så blev inte ens en tanke på att kontakta nån för att träffas om så bara för en snabbis. Så ber så mkt om ursäkt om det nu är surisar som förväntat att man skull hört av sig, men detta var alltså ingen helg med besök utan ärenden. Får hoppas nästa gång bli en längre visit och att man bara kan mest fokusera på att träffa folk som ens har intresse av en längre :) Annars så vet ni ju vart jag bor.

Så äntligen har vi hyllorna vi planerat att köpa ett tag, nu ska dom bara upp på väggen så dom gör nytta. Här e annat vi köpte i helgen:









sen en fotpall åt Hemi å andra smågrejer bara :)

Här är saker från veteranmarknaden som barnen fick av min pappa/morfar deras:

Hellokitty "set" med mössa, hemmasyt från en kvinna som säljer Rockabilly grejer



Leksak åt Hemi, från Byggare Bob å dom :)



Sen fick dom både en långtradare (lastbil med 8 bilar i tillbehör) som
både Holly å hemi lekt glatt med. Och gör här nu hemma också :)

Sen utöver det införskaffades bla takräcke till bilen å andra tillbehör
å finesser att ha med sig på resor/invärtes med funktion i bilen.

Tack så mycket ännu en gång Pappa för allt som inkl denna helgen! <3

Nu däremot är vi ju hemma och försöker kurera barnen som är förkylda
på nytt igen. Så en hel del inomhus pyssling de kommande dagarna
och förberedelser inför D´s dag.. sitter redan å funderar på tårta å sånt
å har nog kommit fram till nått finurligt som jag tror han ska tycka om :)

Ne nu har jag skrive så mina fingrar ömmar (haha) avslutar med bilder
på barnen från helgen/tidigare idag..













Ta upp barnen som sovit lunch tills nu <3

tjiing!! <33





Kommentarer
Postat av: Emma

Folk hör av sig till mig och frågar om du ska föda snart ;P Sluta lura alla stackare som inte har lösenordet till din blogg! xD hahaha

Alla tolkar "vecka XX" som att du är gravid igen

2011-10-18 @ 16:48:51
URL: http://emmalundgren.wordpress.com/
Postat av: camilla - Hemis och Hollys mamma

Hehe det är alltid lika kul å se om folk tror saker å ting eller inte.. å det funkar för 3:e gången x)



hehe jo jag vet :) fast om man tänker efter så äre ju en ivss vecka nu med, som vecka 42.. men skriver man som jag gör på rubriken så förstår jag vrf folk blir fundersamma :) hehe

2011-10-18 @ 19:34:07
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: Mathilda - mamma till Amelia

Gud vilka söta nappflaskor, eller någon slags flaska :-) vart har du hittat dom?

2011-10-20 @ 13:07:19
URL: http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se
Postat av: camilla - Hemis och Hollys mamma

Mathilda - Hejdu :) dom är köpta på IKEA, dessa typ muggar som går bra att ha som "glas" alltså utan vovvhuvudet där då ;) 2 st för 49:- på ikea :)

2011-10-20 @ 14:21:29
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0