man bor nära fjälls

Senaste dagarna har jag bara hållt på å fixaat här hemma. Har lagt iordning barnens kläder efter nya strl:ar och kollat igenom bljöstrl:ar, måste inhandla nya blöjor snart fast har 5 superbra´a kuponger som går ut på söndag.. fan, man sku verkligen ha varit neröver så man sparat in på blöjkostnaden. Det går ju inte runt om man ska handla allt här uppe till det priset som är.

Detta är lillans kläder fram till strl 74 :)


Och hemis rum gick igenoms för att sortera ut leksaker och annat som han inte använder. Men gud så mkt kläder han hade växt ur! Måste verkligen ha tag i kläder rätt snart känner jag för i denna takten så... å mkt kläder i strl 86 kan han inte ha längre för han är för GROV.. ja vad gäller midjan å det, men benen har alltid varit lite kortare, men nu växer han som fan på längden så...

Bilder från senaste dagarna





















och sne en bild som jag måste kommentera så att ni ser och förstår :)
Ser ni fjällena ovanför trätopparna? Så nära bor vi till fjälls här uppe :) och finns ju närmre fjäll också men det är så fint här där vi bor <3 Denna bilden e tagen fårn vägen vid vår lägenhet.



:)

Som dom säger, man betalar för där man bor.. och det gör man verkligen. Naturen här uppe e ju oslagbar, oh än mer oslagbar ju längre till fjälls du kommer. Så fortsätter man rakt fram på denna vägen så kommer man ju till kittel, borga och klimpfjäll. Å andra ställen.. :) Å nu hör jag hur skotrarna dånar här utanför.. mys!

Ska göra lite ätbart å de nu

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Willys har ju super erbjudande nu fram till den 6 feb, köp 3 betala för 2. Vi passa på och bunkra upp lagret lite här hemma :) Men funderar på om man kanske ska göra ett försök till och köpa änu mer så man har! Skönt och ha tillhands när det var så pass billigt, vi betala 218kr för 3 paket pampers. Men willys blöjor var billigare om man föredrar det då.



Har ni Willys där ni bor? :)

2011-01-26 @ 12:47:59
URL: http://mammatillnoova.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja, jag vet ju det dära och vill okcås "bunkra" upp vårat lager ännu mera :) Nej, närmaste wilys är i Övik och dit äre 20 mil x).. så om man hade haft råd hade man åkt ner å handlat + alla blöjkupongerna då :D då blire typ 3 paket för 180 kr ;)

2011-01-26 @ 16:58:34
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: emelie

Har ni långa avstånd till släkt o vänner?

2011-01-26 @ 20:21:16
Postat av: Camilla

Emelie - Jadu, jag har 22 mil till min släkt, båda sidorna. Sen bor vännerna där nere också. Daniel däremot är ju härifrån sen tidigare, så hans mamma bor 5 km från oss :P

2011-01-26 @ 23:18:47
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: emelie

Oj.. Vilka avstånd...

Jag skulle nog aldrig klara av att bo så långt från min släkt.. Min släkt bor max 3 mil från mig, det tycker jag är för långt.. :( Ibland

2011-01-26 @ 23:33:15
Postat av: Camilla

Aha okej :( ja man e ju olika. har alltid klarat mig länge själv utan att mått dåligt av att inte vare med mina föräldrar tex. Är väl inte så tajt med dom heller så jag lider då inte på nå vis. Bar ajobbigt ibland med så långt emellan :P



2011-01-27 @ 01:47:00
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: emelie

jobbar daniel där ni bor?

2011-01-27 @ 13:10:01
Postat av: Camilla

yes, det gör han :)

2011-01-27 @ 19:49:46
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0