Min viktplan

Som jag nämnde i senaste inlägget så köpte jag mig en våg igår.. har inte vägt mig sedan förlossningen så det var på tiden. Man vill ju veta hur mkt man tappat sen förlossningen.. Nog för att Holly vägde nästan 5 kilo, sen typ 2-3 liter fostervatten på det.. det blir ju kring 9 kilo alltid som åker ur en vid förlossningen.

Och om jag minns rätt så vägde jag 93 dagen innan förlossningen

ställde mig på vågen imorse och (inte till min förvåning..) vägde jag nu 81,0 kilo. Vägde mig på tom mage så vikten kan ha ändrats nu över dagen, för igår när jag smyg vägde mig så vägde jag 84,5! Alltså igårkväll..

Detta innebär att jag gått ner 12 kilo sen förlossningen, ungefär som sist. Fast då gick jag dock bara upp 7 kilo tot under hela graviditeten.. denna graviditet kanske jag gick upp 18 kilo.. så har en del kvar till vikten innan jag blev gravid

Näe, säger då det.. nu ska kilona bort! Tanken e att köra igång med en rivstart, sen fortsätta med LCHF mat. har då kikat runt en massa på nätet.. har 3 lådor med Naturdiet hemma sen tidigare men dom tycker jag inte riktigt om. Funderar på Cambridge eller Nutrilett istället. Båda 2 hörs vara goda och fungera bra, så får se vilket det blir.

Är sugen på att testa denna:




Den innehåller:
5 påsar grönsaksbuljong
5 påsar tomatjuice
3 påsar chokladmilkshake
3 påsar vaniljdesert
2 påsar jordgubbsmilkshake
2 karamell/toffeebarer
2 nöt/chokladbarer
2 påsar chokladdessert
2 påsar tomatpasta
2 påsar ostpasta
1 påse kycklingsoppa
1 browniebar

Nog är man lat av sig allt, men känns som att det sker bäst när man får så mkt hjälp som möjligt.. att det är ett färdigt paket med portioner så man slipper fundera på vad man ska äta å inte, sen är det lite variation i denna så jag är helt klart sugen. Hela paketet för 299:- och för 5 dagar, tycker jag är helt värt ett försök iaf :)

men då till stora frågan.. vet inte hur länge jag orkar hålla mig, för amningen har inte gjort att jag gått ner något vidare värst, spec inte nu när jag ammar bara några gånger om dagen ist för hela tiden..

Kan man köra en sånhä diet och endå kombinera att ge henne ersättningen som vanligt och amma nån gång om dagen? Eller ska man undvika amningen helt under en sånhär period? Alla tips å svar tas emot hjärteligen..

Ifall ja sku gå ner i vikt med hjälp av amningen så sku ja inte ens fundera på att göra en diet nån vecka eller 2.. men nu är fallet så att jag märker ingen nedgång tack vare amningen å har inte tillräckligt för att amma henne helt.

Mitt mål är att gå ner 15 kilo tills i Juni. (baserat på vikten jag vägde igår) Så jag vill ner till 70 kilo tills dess, och efter det blir målet att nå så nära 60 som nöjligt. För det är runtomkring 60 som jag vill och borde väga, så det är HUVUDMÅLET men jag tar ett steg i taget.. :)

Nån fler än jag som ska börja? Kanske man kan peppa varann :) för justnu e jag själv i min omgivning som tänker göra ett Jävla anamma av sin livsstil! Häng på du med om du har samma mål som jag, att må bättre gå ner i vikt :)

Men nu är inte IDAG startdatumet.. utan inom en snar framtid så skriver jag vilken dag jag börjar :)
Ska först skaffa mer lager kläder.. så att säga

tjiing!! <33






Kommentarer
Postat av: Marlene

Du FÅR INTE börja med någon pulverdiet så länge du ammar!! Ska du banta så får du helt enkelt avsluta amningen helt först. Du får i dig minsta möjliga kalorier när man går på pulverdiet och om man då ammar samtidigt så kan både du och Holly drabbas av allvarlig näringsbrist! Detta gäller även andra former av bantning. Det enda du kan göra för att iaf inte gå upp mer i vikt så länge du ammar är att äta enligt tallriksmodellen och äta nyttigt, regelbundet och undvika läsk och godis.



Sen när du väl kör igång med pulver så är ju jag stormförtjust i Cambridge :) 3 påsar om dagen tillsammans med minst 4 liter vatten. Lätt som en plätt, jättegoda milkshakes och man blir inte hungrig alls. Ca 10 kg/mån tappar man på det.

2011-01-21 @ 15:55:43
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Camilla

Okej, då vet jag det iaf. Har googlat men inte fått så mkt bra svar från flashback osv.



Men går det att fortsätta med amningen efter man bantat då? Alltså att återuppta amningen eller kan det vara skadligt efteråt å göra det, att det blive nått med ens mjölk?



Okej :) ska se om jag kan smaka lite olika å sen bestämma mig utifrån de ^^ Kram

2011-01-21 @ 20:10:37
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: cecilia r

jag har slutat äta socker och andra onyttigheter.. har hållt på i tre veckor nu och de har försvunnit 4 cm runt midjan.. :) sen så tränar jag core också.

har testat pluver förr och de hjälper ett tag sen när man ska börja äta vanligt så går man upp igen.. de gjort jag.. jag och ne kompis har en tävlig, den som går ner mest blir bjuden på dansgalan i sommar.. :)

2011-01-22 @ 08:38:35
Postat av: Marlene

Nja, jag har svårt att tro att det skulle gå att fortsätta amma efter en bantningskur. Mjölken försvinner ju relativt snabbt och barnet blir ju allt mer van vid flaska... Sen vet jag inte om mjölken kanske försvinner ännu fortare om man hårdbantar, kan tänka mig det.

2011-01-22 @ 09:52:05
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Emma

Mitt nyårslöfte var att gå ner de 10 kg jag gått upp de senaste 2 åren innan augusti då vi far till Turkiet. Laddade ner en app på mobilen som håller koll på vad jag äter, hur mycket jag sover, hur mycket alkohol jag dricker, vad jag väger, hur mycket jag tränar och hur många steg jag går. När man ser hur onyttigt man lever så blir man ganska eggad att ändra sig. Har gått ner 2 kg på 3 veckor! :)

2011-01-22 @ 11:09:49
URL: http://emmalundgren.wordpress.com
Postat av: camilla

Marlene - Tanken var att ha pump medan man ev. bantade nån vecka eller 2, att man pumpar ur för att ha liksom det i rulejans, så att säga.. men kan ju komma mindre endå för det. För om ja lyckas hålla mjölken igång så tänkte jag ju fortsätta amningen efteråt, om det nu inte är skadligt efteråt? :)



Emma - Aha okej, jadu.. om man hade haft en lite "modernare" mobil så hade det ju varit ett sätt :) har ju en gammnokia nu, typ 3510i, liknade den.



Cicci - Aha okej :) ja då vare ju med träningen, sj får man aldrig komma sig ut på nått sånt, gymmade förut men då hade ja tillslut ingen som kunde ha hemi.. så det gick åt skogen :(

rolig idee :)

2011-01-22 @ 13:09:57
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0