hej å hå!

Nu är 2011 här, Nytt år å nya dagar.





Inaktiv man varit men jag är om van att sitta lite längre stunder vid datorn då vi bara hade Hemi.. nu får det bli en dutt här och dutt där istället.. så ja måste lära mig att sitta korta tider åt gången istället för att utebli helt. Men när tillfälle ges så sitter jag självklart längre stunder men den busy senaste dagarna.

Varför det? Jo, vi har varit stortsett utan tvättmaskin ett bra tag.. (vi har kunnat tvättat å allt sånt men då blir det ÖVERSVÄMMNING på toaletten) eftersom det var stopp i golvbrunnen där tvättmaskinen är.. *suck* .."på med gummistövlarna å tvätta" ungefär. Men det fick vi ätnligen åtgärdat igår av vaktmästarn som äntligen kom, så nu går det att tvätta utan att man ska få vatten fulla golvet. :) Så idag har det tvättats, rejält! (har stortsett inte tvättat sen Jul) så det var högar av tvätt.. har fortfarande 1 jeans tvätt kvar å underkläder sen är allt tvättat.

Sen har vi fixat med byte av garaget vårat, så nu har vi 1½ garage! Självklart så skulle daniels bil flyttas in dit och den som stått ute sen innan snön kom.. gick iaf galant å flytta automatarn upp till garaget som tur var. Skönt att ha både avloppet å garaget fixat nu.. bara gardiner i vardagsrummet å tavlorna som ska upp nudå :P hehe

Anrs så rullar allt på som det ska här hemma, hemi är gladare å spralligare än någonsin. Flinar så gott såfort kameran åker fram.. linslusen där ;) hehe





Min gogubbe <3



Har fått 2 väldigt olika barn.. Säger då det, en väldigt krävande tös vi fått. Bebisar är krävande och bara för att vi fick sån lyx med Hemi (aldrig gnällde, tog napp, tog flaska, tog bröstet, vad nöjd och belåten förutom om det var en bajsblöja eller hunger då) så blire mer jobb för oss nu. Men som sagt, blev lite tokigt nu när man var van hemi som aldrig varit krävande vad gäller nått, och helt plötsligt kommer en som kräver allt, och lite till.

Hon sover bra och när hon väl sover sover hon länge men när det kommer till mat biten är hon en onjöjd fröken.. men att få hon att somna är en utmaning.. iaf, min amning gör henne nöjd tills ungefär 17-18 tiden.. då duger inte brösten längre och då har jag oftast inte mycket att ge henne heller (inte för att jag har slut på mat, tvärtom! Men då hon bara små ammas stundvis så hinner det aldrig liksom rinna till riktigt.. och det är det som är jobbigt)



Om nätterna då jag ska sova och hon sover så är mina bröst sprängfulla.. så på morronen då hon vaknar får hon verkligen en stor frukost! Sen räcker det bra tills ja, 17-18 tiden igen.. sen om jag har hon vid bröstet då är det precis som att hon inte blir nöjd.. hon tar grepp men efter 4 sek släpper hon å skriker å e alldeles tokig (antagligen för att hon inte får maten som hon vill) Ja skulle ha hon mer vid bröstet om jag hade tid och om jag hade orken.. men när hon trilskas med greppet av min tisse så blir jag tokig.. det bara gråter och skriker i mammahjärtat.. att se hon onöjd.

å säger inte att det vankas kolik inte.. nej nej, anrs e hon så nöjd om dagarna å nätterna men om kvällarna å vissa nätter då är det döden själv! Hon ska äta å äta.. hela tiden å blir inte nöjd för något. Så efter några omgångars amning har det inte hunnit "fyllt" på hos mig.. å då blire fram med flaskan men då trilskas hon lika mkt med den.. gaaash. Men blir riktigt frustrerad då man gör allt men inget e bra.. Jag vill verkligen amma henne helt men det går bara inte. Speciellt då det tar timmars amning innan hon e helt nöjd på kvällen å ibland har jag inte fått ny mat då det e dags igen att amma..

Ja, det här med amningen får vi väl se hur det slutar :(



Blir mamma träff senare idag.. (kl är ju över 00 såg jag nu x) hehe)
Ska bli kul å se alla bebisar sen få snacka lite skit på Stenmans (fiket i Vmina)
Sen så ska Hemi följa med för Gry ska sällskapa å leka med honom :)
(min kompis Theas dotter som e 2 månader äldre än hemi) så det ska bli kul att dom
får va med varann samtidigt också :) greaters.. så sova nu!

tjiing!! <33




Kommentarer
Postat av: Marlene

Usch vad jobbigt för dig med så lite sömn och så mycket strul med amningen. Jag hoppas att du nånstans ändå har lite ork kvar att fortsätta kämpa. Har du provat bära runt henne i bärselen? Det hjälpte för Kicki när Bella var missnöjd om kvällarna. Bärselen och babymassage fick henne lugn. Det kanske inte är matningen i sig hon är missnöjd över, utan något helt annat?

Kom igen Camilla, du klarar detta!! pepp pepp

Stor Kram

2011-01-05 @ 16:05:51
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Camilla - Hemis mamma

Har också tänk på de dära emd att bära hon i bärselen men den har kommit bort i flytten.. har inte lyckats hitta igen den igen :( så att sålänge ja inte hittar den vet jag inte vad man ska hitta på, suck.

Kram

2011-01-05 @ 18:52:23
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0