fynd

Det blev en sväng in på Vilhelmina idag :) Handlingsdag.
Men innan vi åkte bleve lite mys i sängen och ett bad för Holly





Gjorde många fynd denna torsdag, först baby vård på Apoteket som dom sålde ut av nån anledning? Kanske ska sluta emd just det stortimentet? Billigt var det ivarjefall :) varje flaska/tub sku egentligen gå på 32-39 kr st men nu låg dom på 16- 20 kr st! Så det slutade med att ja sparade ca 70:-. inte dumt det :) I samma veva som jag var in på Apoteket köpte jag Lactulos åt lillan också.. så nu ska vi se om det vill komma lite bajs. *hoppas*



Sen till fynd nr 2. Kläder åt barnen :) En DIESEL tshirt åt Hemi &
1 klänning+1 sparkdräkt åt Holly. Tot 50:- för alla 3 :)



Sen på konsum köpte jag mig äntligen en våg, så nu jävlar ska jag väga mig å se
hur mkt jag gått ner sen förlossningen. Ska ta å göra det nån dag framöver så
sa ni få se å höra :)



Men sen höll jag på att bli lurad på 70 kr när jag handla på ica, på senaste tiden så
har jag börjat med att räkna under tiden jag handlar så jag vet vad slutnotan blir då jag
väl kommer till kassan (vi har inga "gör de själv" då man scannar in varan och går till gör
det själv kassan å betalar..) Det e både smart och bra att göra så, men vrf jag också vill
ha koll e för att på ica här uppe e dom duktig på att alla xtrapris varor inte alltid går in..
som nu när jag handlade.. hade räknat på en slunota på 309:- me efter att alla varor dragits
in i kassan blev notan på 379:-.. betalade av ren reflex sen efter kassan då jag packat
alla varor i påsarna så gick jag igenom kvittot.. då hade dom missat bla 1 veckans kort vara,
sen var det några grejer som dom tog mer för än vad dom kostade.. å lite annat. Gick tbx t
kassören å visade missarna, sen fick jag tillbaks 70:-.. inte första gången jag fått gjort detta.
Sen december hade säkert skett varannan gång jag handlat och det är ofta! Så numera
räknar jag alltid ALLT.. för 70:- e alltid 70:-.. å nog e man blind alltid å betala om man inte
har någon hum alls om vad slutnotan kan bli.. nä det är ett tips bara för er som har samma problem.


Kan inte tänka mig hur mkt jag kanske förlorat tidigare då man inte varit uppmärksam :O
Nån fler som råkar/råkat ut för detta när det gäller konsum/Ica eller ja nån livsmedelsaffär?!

Då vi kom hem var såklart Hemi på bushumör.. han sku leka med toalettpaketen..



påtal om Serla.. det bästa och det som räcker längst bland toalett papper
(tycker jag) Lambi e mjukt men det går åt fortare.. å andra som e liknande
sandpapper, nejtack! då lägger ja hellre ner lite pengar på pappret :)
Dessutom vare ju 45:- för 12 rullar nu så ja köpte 24 rullar för alltså 90:-, inte pjåkigt..

Holly hon lever i sitt äse justnu sku ja tro :) det har nu i kväll börjat släppa i magen på henne
å bajs har kommit *tack så mkt för alla tipsen jag fick av er alla på Bdb*! Lactulosen funkar

Sen sitter hon å flinar & skrattar en massa :D haha, kolla in dessa bilder från kvällen:







och alla hennes ansiktsuttryck.. haha! Hon bara grimarserar å pratar med en =) <3

Hemi han satt under tiden å lekte med bilbanan.. eller gjorde det till en början iaf,
gick å kolla till honom å fick då se denna synen, haha





Han hade rensat allt ur lådorna och satt där å lekte.. haha! Klart, mamma
har ju inte byggt någon kojja på ett tag nu sej ;) skärpning! hehe

Och vad är kl nu tro? Jo han e snart 01.30 å lillan e påväg å sova.. kanske för hela natten?
Hoppas då att det är så, vore så skönt. Vill ju komma mig upp lite tidigare än 10-11 om dagarna
man får lixom ingenting gjort på eftermiddan, utan ska man ha nått städat så äre
förmiddan som gäller. Känns då i regel som att det går långsammare på förmiddan = får mera gjort.

Näe, se om hon vill släppa till å sova. Sen hänga upp tvätten å lägga mig själv :)

Tjiing!! <33












Kommentarer
Postat av: DONKEN

jävligt söt bild på dig, den sista där! Nya kläder? de ser sprillans nya ut, i färgen. ;)



gött att lactulosen hjälpte.

lille hemi, tycker mamma är tråkig o inte bygga koja. haha! vincent satte sig i en kökslåda sådär en dag. Trior barn trivs i lådor helt enkelt. :P

pöss!

2011-01-21 @ 07:08:15
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tack! Nejnej.. typ 3-4 år gamla är om x) hehe



Jo :) känns ksönt, nu har hon nog bättre med magen, hoppasjjag :)

2011-01-22 @ 13:11:39
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0