tidsbrist på mig själv

Imorse väkte Holly mig först 5, men då hade hon somnat också kl 22 drygt så hon hade sovit länge :) Där vid 8 klev jag upp med Hemi, för han vaknade då. Torsdag idag och tog mig an städningen här hemma. Alltså grundlig veckostädning, inte vanlig dagsstädning då man plockar å dammsuger varje dag. Blev dammtorkning, dammsugning och skurning av alla ytor. Hoppas att användningen av sprayen ja köpte igår på granngården ger restultat.. alltså att det inte blir nå mer kattpiss på golven.




"Piss off"

mitt under allt så kom svärmor och Frida på besök, då gick dom, Daniel å barnen ut på promenad i vagnen. Hemi somnade gott och medan dom var ute å gick så städade jag här hemma. Liksa bra å passa på när det är tomt i lägenheten på bl a bus :P



Till middag gjorde jag nudlar, sen bacon och Bearnaise sås på det. Blev himla mumsigt! Igår btw efter föräldraträffen så lånade jag en del bäcker, med bla recept och en rolig med en massa olika dieter.. rolig läsning vad folk kan pröva endå x) allt från cambridge till att äta 3 äpplen/dag. Ska sätta mig ner å planera (DÅ JAG FÅR TID....) å göra klart mitt schema. Vill ha struktur på saker o ting, speciellt en planering på en längre tid.

Påtal om tid, om jag bara kunde hitta igen min bärsele.. för jag får nästan inget gjort här om dagarna då man är med barnen. Okej att va med Hemi, men Holly samtidigt? Då gåre bäst med en bärsele för vill ju få saker å ting gjort här hemma med.. numera när barnen sover får man ta städningen å annat som måste göras.. ist för att se på teve/datorn eller göra nått annat som att va ba ute själv å gå. Är så himmelens låst när jag inte har bärselen, för tänkt så mkt jag sku få gjort då jag kan ha med mig Holly överallt och kunna plocka grejer å sånt. Gudomligt. Men när jag letat överallt och aldrig finner den så lär hon ha vuxit ur den så det var ju skitsamma.. för att köpa en ny/beggad har ja inte råd med å det är onödigt då man har en.. men vart??! Blir tokig.

Och i detta nuet, Hemi e å river ut allt å Holly skriker och Daniel sover.. usch sådant kaos. Bara för att ja vill sätta mig å blogga en snabbis.. nej nej.. inge sånt får man unna sig. Och sen när dom lagt sig då äre fullt upp med att röja i köket sen vill man själv bara sova. Så det är väldigt tråkigt.. känner att jag får ju ingen ro till att vara ute om dagarna heller, utan en snabbis med vagnen så att barnen somnar, sen in i lägenheten och städa/plocka, vika tvätt, sortera kläder, leksaker.. för jag blir tokig av att se saker framme! Usch e så less på att aldrig hinna nått annat än att bara vara här hemma och städa typ. Vill ju börja med min träning men det är bara å glömma som det är nu. För som sagt, när jag inte kan göra 2 saker samtidigt då blir det ingen tid över till annat när det är kväll. Så e beredd på att jag kanske inte skriver så mycket här.



fattar inte hur andra för ihop allt med att kunna ha intressen och genomföra dem också. Än om det är träna, rita, plugga, simma, festa.. ja allt sånt som man själv vill. SJälv måste jag egentligen plugga, men vart ska man få in det nånstans? Spec då man inte hinner med sina egna behov eller sitt eget? Hur får ni ihop det som?




såhär blev det btw med spjälsängsförvaringen som man sätter fast på sängen :)

ne nu ska ja gör iordning bad åt barnen, sen när dom förhoppningsvist somnat ska jag inna jag sj ska sova trycka i mig en ben&jerrys som jag fick av en polare i måndags när vi träffades på vmina :) Polarn kör glassbil så ja fick 4 st stora Ben&Jerrys gratis! Sist fick jag några lådor med sandwich :D mumma!

tjiing!! <33




Kommentarer
Postat av: Victoria

Inte för att jag säger att jag vet hur det ligger till hemma hos er, men jag har fått den uppfattningen att det bara är du som gör alla hushållssysslor där hemma? Kan inte Daniel dra sitt strå till staken och hjälpa till också? För jag tycker att det ska vara rättvist. Har han tid att sova borde du också ha det.

:)

kram

2011-02-03 @ 22:54:42
URL: http://victorianilsson.wordpress.com/
Postat av: Camilla

Stämmer ganska bra det du säger. Han gör ju saker, det säger jag inget om men jag som tar större delen vad gäller matlagningen, städning, planering, sköter om pappersgörat, inhandlar mat/förbrukningsvaror, och barnen då.



Sen tar ju daniel också hand om barnen men blir i regel jag som styr på rutinerna med maten, promenader, leka osv. Han har blive bättre, men sku behövas mera rättvis uppdelning, JA.



Det där med sömn e jobbigt, speciellt då han har dåliga sömnlösa nätter var och varannan dag.. å då sover han ju vissa dagar istället, förståerligt men lidande blir man ju själv. har jag haft en dålig natt, då kan jag inte räkna med sömn mitt på dagen. Finns bara inte.

Kram!

2011-02-03 @ 23:46:54
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: Victoria

Okej. Låter ju bra att han blivit lite bättre på det. Ta och prata med honom om det. :) Ni är ju 2 vuxna personer och har minst samma ansvar på allt som händer och sker där hemma. :)

Hoppas det löser sig!

kram

2011-02-04 @ 10:07:07
URL: http://victorianilsson.wordpress.com/
Postat av: Carro

Du är värd det bästa Camilla <3

2011-02-04 @ 14:12:18
URL: http://haliesmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0