dagiskön!

gud så trött jag var igår när jag kom hem från vmina, därför jag skriver jag nu ist.

Hade mammaträff inne på platsn kl 11, blev lite försenad men vi var alla förutom 1
som var borta/sjuk. Annars så var vi alla och riktigt trevligt, som varje gång :)
Tiden går ju sjukt fort också när vi väl träffas, vi hann stortsett bara äta lite, sen
gosa lite med våra bebisar sen hade 2 h gått och våra vägar skiljdes åt. Jag tog
vagnen och gick direkt bort på sjukan, fixade en tid för efterkoll hos MVC. Om
2 veckor ska jag dit, passade bra med den tiden för samma dag kl 10.10 ska Holly
på 3 månaders koll/vaccination, kl 11 äre mammaträff och kl 14 ska jag på efterkoll.



3 flugor i en smäll! Snacka om glad jag är :) Gick sen å handla på ICA, blev för min
sista peng tills nästa vecka. Väl vid ICA så gick jag på Kommunhuset och ordnade
med Dagisansökan åt barnen. Har skickat in sen tidigare vad gällande Hemi men det
hade aldrig kommit in nån! Så en ny fick göras.. fick även då ställa Holly i kön redan
nu :) känns bra, fast tid tare allt. Inte förrän KANSKE nu til hösten som Hemi får komma
in.. men det r ju nu man behöver dom dära 15 h/vecka. Holly ska börja sin inskolning iaf
i början av Januari nästa år, efter jul ledigheterna å det, för kändes onödigt att skola in
henne i början av dec å sen blire ett uppehåll, då äre bättre å vänta tills loverna är slut.

Så nu är det fixat, och nu vet jag att dom båda är i kön! Och innan det blev
hemmåt så var jag förbi FK  och fixade både med Hollys namn (skatteverket
och fk har samma kontor) sen fick jag mina papper för jämnställdighetsbonusen
som jag ska få, alltså att dom drar av på mina kommande skatter, upp
till ett värde av 13.000 kronor.. inte illa det.

Nu har vi allt klart, förutom faderskapsmötet på sociala, hon som håller i
det är sjuk fram tills i Mars nån gång.. så det är strul med det sålänge
men allt annat är ordnat. Det enda som kanske är e att ja sku fixat tid hos
tandläkarn (innan jag hinner å bli 20) vilket jag blir i April i år.. ska fiax även
en såndära tandläkarföräkring, då kostar det en summa varje
månad, men då får jag laga, besöka kostnadsfritt annars.

Så blire nå akut tandsmärta får jag åka i princip in vart jag vill å laga det gratis,
det går  alltså på försäkringen. Daniel har det pga sin diabetes, å han betalar
kanske 75kr/månad.  Alltså beroende på sin tandhälsa så sätter dom kostnaden

Kom hem, var alldeles slut på och kände mig febrig.. så jag
gick ut å var på promenad 1 h. Kallt ute men kndes bättre efteråt :)



Holly som slocknat!

Och inte kort därefter sängen å sova var det :)

tjiing!!<33




Kommentarer
Postat av: DONKEN-Vince & Isas Morsa

har du haft nå problem med tänderna då? eller är det bara fint? för då kostar det ju inte mkt alls. :P

sist jag var hos tandis kostade det 15 spän, fan vad glad jag blev. jag hade ju räknat med iallafall 500 som det brukar. men hon gjorde knappt nåt, inge rensa plack eller så, så det kostade fan nästan gratis. :P

pöss

2011-02-17 @ 11:31:59
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Emma

Min tandförsäkrning går på 30 kr/månaden (klass 1). Undersökning och så är gratis men jag har fått höra att lagning inte är det, men jättebillig jämfört med annars... Jag får väl se i april, då ska jag ju laga ett hål.

2011-02-17 @ 12:34:07
URL: http://emmalundgren.wordpress.com
Postat av: camilla - Hemis och Hollys mamma

heeh aha okej :) ja, min tandhälsa har jag inte vare noggrann med alls så jag gruvar då mig, men ett måste. Jag har inte vare t tandläkarn på 4 år nu så det är på tiden!

hehe :)



Aha okej, daniels försäkring då äre bara månadsavgiften sen om det blir nått så går det på försäkringen

2011-02-17 @ 22:13:13
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: Johan

Du vet väll om att dom är skyldig att erhålla en dagis plats från 1års ålder du har rätt att begära dagis plats.

Antar att det inte finns så många dagis i v-mina för i umeå finns det ju så många och så långt ifrån varndra.

Enda haken är att du måste ha stått i kö i 6 månader antar att det är det du råkat ut för .

Ne fixa tänderna det är sketa viktigt annars blir det bara svin dyrt .

2011-02-19 @ 20:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0