händer och armarna fulla!

Onsdag morgon.. tidig onsdag morgon. Har svårt för att somna, därför jag fortfarande är uppe. Lillan sover här på soffan brevid mej och Daniel sitter å nöter lite Brother Hood (Assaissans Creed)



Vecka 50 nu, ruskigt vad tiden går fort.. 2 veckor till nyår då snart. Otroligt, man har inte ens alla julklappar klar, dom få man ska ge bort. Det blir till Hemi, lillan, Daniel i huvudsak. Sen får man se vad man har råd till..

Måndagen då, städdag här hemma. Svärmor var förbi och hjälpte oss att passa/vara med Hemi så vi fick röjja och stöka på. Nu är farstun fri på golvet och hemis rum nystädat. Har även rensat bort leksaker som ja vet att han knappt leker med (att man byter ut leksaker lite nu och då) för han har alldeles för mycket leksaker, så det här med hans födelsedagspresenter/julklappar till Hemi.. då behövs INGA leksaker.. för det har han gott om.. :P IB kom på besök med, redde ut lite pappersgöra så nu skare vara grönt där. Nog för att man själv har koll på det mesta men äre nått frågetecken är jag glad att IB finns. Fick även ett efterlängtat paket idag, fyllt med en massa godsaker som:


Till Lillan:
- 3 Bodys
- 1 klänning + leggings/byxor
- 1 mjukisfilt
- 2 par sockar
- Julkort och Gratulationskort

Till Hemi:
- 1 leksaksbil
- 1 par vinterhandskar
- 1 par byxor med "blixten mgueen"
- Julkort och Gratulationskort



Detta från min mormor å moster :) Tack så mycket!

__________________________________________________________
Igår tisdag blev det full fart hela dagen, vi var en sväng till Lycksele iochmed Daniels Diabetes. Gjorde även ärenden på "stan", i stuk med att utnyttja kupong på lindex.. shoppa våtservetter på DollarStore (suveräna å billiga) sen tog vi oss tid att ta FamiljeFoto, eller snarare sagt BB bilden till tidningen med oss alla 4.. hittills har bara lillan varit med i tidningen själv. Beställde även ett kit så vi får hem bilder i olika strl:ar :)

kan då säga att jag idag för första gången fick känna på hur det är att ha 2 små, 2 som inte förstår riktigt allt. Jag satt på lasaretts parkeringen i baksätet i väntan på Daniel. Hemi pirade och var sugen på nått mellanmål, samtidigt som lillan är hungrig och vill amma.. så som sagt, satte mig i baksätet, bredvid Hemi, höll en banan i vänster hand och servade Hemi med den.. i högra armen hade jag lillan ammandes i min famn.. Fullt upp! :) Haha..

Sen åkte vi förbi Jysk.. Daniel surra om en ny kudde som han sku haft, men han ville att jag skulle prova ut den. " tycker du den är skön och bra så tycker nog den är bra också, för jag e så dålig på att bestämma mig, så du får bestämma"

Jag testa några å hittade en favorit, en som jag själv ville ha.. tog fram den sen köpte daniel den.. åt mig! Blev chockad men glatt överraskad.. klart, jag började ju fundera varför det var jag som sku testa ut en kudde åt honom :P sötnosen där. Han sa att ja klagar så mycket på min nuvarande kudde (och det gör jag, mer än ALLT.. för den e alldeles urkass! Har haft många sömnlösa nätter tack vare den) men nu äntligen har ja en riktig kudde, som är MIN :D En tidig jullklapp från älsklingen blev det <3 Tack så mycket Älskling!

Min nya kudde :)



vi kom hem lagomt till sässongens sista DH avsnitt, Gaaah!
Hur ska ja orka vänta tills våren, suck.



Senare idag Onsdag ska vi på vägning med Lillan, hoppas hon har gått upp nu som hon ska. Jag har mat så det räcker men hon vill inte amma särskilt länge åt gången, däremot ofta och smått.. hoppas det är tillräckligt iaf :)

Lillan idag :)
Tänka sig, 2 veckor sen du kom ut <3






Näe, fika sen sova

Tjiing!! <33




Kommentarer
Postat av: Victoria

Åh, låter mysigt! :] Längtar tills man får se bilden i tidningen! :D

kram

2010-12-15 @ 12:49:14
URL: http://victorianilsson.wordpress.com/
Postat av: Caroline

Kul och läsa =)

Kan förstå att det blev lite jobbigt dör i bilen. Men man klarar det alltid som tur är =)



P.s Hemis tröja är så snygg =) <3

2010-12-15 @ 19:27:35
URL: http://haliesmamma.se
Postat av: Camilla

Victoria - Hehe ja :D den borde va ute snart tycker ja :)



Caroline - Tack, vad roligt å höra :)

Hehe jo, det blev det men samtidigt kul hur man måste gå tillväga ibland :) skrattar nu efteråt, haha :)



Ja, vill verkligen inte att han sak växa ur den nångågn men det är på håret nu x) <3 det blir till att rama in den sen :)

2010-12-16 @ 13:43:54
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: Camilla

Victoria - Hehe ja :D den borde va ute snart tycker ja :)



Caroline - Tack, vad roligt å höra :)

Hehe jo, det blev det men samtidigt kul hur man måste gå tillväga ibland :) skrattar nu efteråt, haha :)



Ja, vill verkligen inte att han sak växa ur den nångågn men det är på håret nu x) <3 det blir till att rama in den sen :)

2010-12-16 @ 13:43:55
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Mamma till Ängla & Kelian

Hej :)

Måste bara fråga, den filten ni fick till lilltjejen , du vet möjligtvis inte vart dom köpt den ?

Haha dum fråga kanske men min dotter har en likande sådan filt som snutte så vi är på jakt efter ungefär en sån till i nödlösningen men hittar dom ingenstans haha ;D

2010-12-17 @ 23:57:23
URL: http://onttonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0