Föräldrautbildning och Dragracing

Några dagar utan dator och internet det är skönt såna tillfällen också. Har nyss lagt dom äldre barna ute i vagnen så nu sover dom gott båda 2 och Lillan ligger och sover med papsen i sovrummet, alltså stenlugnt här hemma så passar på att hänga lite här.


I fredas var jag på föräldrautbildning (som de kallas) och det var då första träffen efter att alla i min senaste mammagrupp fött. Relativt tidig träff blev det denna gången, anrs har dom alltid väntat tills efter att barnen är minst 6 veckor men ja som var sist ut å födde t ex, lillan var ju knappt 1 mån vid detta tillfället så dom har gjort om lite i det sk Salut programmet tror jag på BVC :)

Pratades om våra fl, och info om kommande träffar i just detta Salut programmet så nästa träff är väl en 1½-2 månader bort ca. Sen rullar träffarna på med jämna mellanrum, och givetvist om vi bestämmer oss för att träffas privat är det ju några helt andra träffar, men dessa är igenom BVC.

Igår var vi in på villis hela familjen, det var "Rock & Raceday", dragracing med skotrar utanför folkan. Väldigt kul och för barnen likaså att å se på tävlingarna och höra skotrarna å så :) Hade tyvärr inte kameran med mig så fick inte några bilder att spara med men oj så kul det var och mycket folk som alltid, å nu spec iochmed sportlov äre många resenärer på genomfart på platsn när de ska upp till fjälls så var då xtra mkt folk ute alltid, jättekul. De större barnen i vagnen och lillan i bärselen hos mig, gick superbra :) Kvällen blev tidig och lugn, skulle till Dalasjö å umgås med Thomas å Mikkis en stund men blev i sista stund inställt tråkigt nog pga lite omständigheter men vi får styra upp nån annan helg, bättre förhoppningsvist :)





Ja och idag då, lillan ha sovit mestadels så jag ha umgåtts med Hemi å Holly å under tiden följt vasaloppet. Alltid lika spännande faktiskt, lagomt till mållinjen hade barnen ätit lunch sen la jag ut dom i vagnen ute i det varma vädret.

Vad resten av dagen har att erbjuda vet jag inte men ser ut att bara bli fortsatt lugn dag här hemma, och dona på som vanligt. Ne nu vaknar lillan, hon knorrar å har sig här ja så amningstime nu!

tjiing!! <333



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0