Oflyt!

Varför skulle jag envisas och tro att fredan hade flyt?! Ångrar förra rubriken nu på efterhand, ville ju endast ha en positiv inställning men det fick jag äta upp sen på eftermiddan.

Vad hände? Ja som ja skrev sku vi in på villis och bla handla, tanka, och lite annat. Kollade kontot mitt på förmiddan och allt såg ut som det skulle då för tillfället, alla räkningar var inlagda och klart med datum osv. Så efter barnen sove lunch klart och ätit åkte vi in allesammans. Först var ja på PK´s och köpte toapappret där, sen vare konsum för att storhandla. Vad blev det inte vid kassan sen då? Jo kom upp gång på gång "köp medges ej", trodde kortläsaren skojjade med mig, parkerade kvittot i kassan som dom kan göra å brännde iväg till bankautomaten för att kolla vad som hade blive, jippie när jag fick ut kontohistoriken på kvittot.. ALLA räkningar som lagts för att dras den 29:e hade dragits nu på eftermiddan istället.. (?) Så det var ju självklart vrf kortet ej kunde medges, hade ju fan - på kontot nu istället och hade endast tur vid toapapper köpet att jag hade några få kronor så att det köpet gick igenom, usch så arg jag blev inte nådigt! En helt onödig trip på villis med andra ord, fullt med ärenden men inget som gick att genomföra (för toapappret kunde ja lika gärna köpt i Malgovik på Maries isf) Men att tanka, handla maten, köpa vällingen, läkemedel från apoteket.. nej inget kunde jag ju köpa nu. Såna här gånger man känner sig totalt handikappad, men vad fanns att göra? Var bara att åka hem igen utan allt det som stod på listan. Tror jag inte har svärit så mycket som jag gjorde nu på väldigt länge, och då svär jag sällan. Var så arg!

Suck, och vad som hade blive på kontot är fortfarande oklart, banken var stängd väl nere på villis ockå så fanns ju inget att göra. Men vet då att det är första och sista gången jag lägger in räkningarna under ett visst datum! (hittills har jag alltid betalat allt samma dag, alltså lagt dom under omgående ist för olika datum)

Och suck igen när det var en sån bra köpesvecka! Som färsen var billig (49:-/kg) ja det tkr nog inte de flesta e billigt när ni som bor vid kusten/städerna har helt andra priset på bla färs, men för oss är det bland de billigaste på den prisklassen, och så har vi varannan månad ungefär. Och var en hel del annat som hade passat bra i frysen.

Så hem kom vi med en massa massa toapapper, var givetvist bara nån rulle kvar här hemma men hade hellre köpt en mindre pack toapapper och lite frysvaror istället om jag fått valt den sista 100 bättre. Inget att göra åt nu, bara hoppas att helgen rinner iväg så vi får måndag = handla! ..och hoppas att veckans priser blir liknande med dennas, men sån tur har vi aldrig (eller..?) Återtår att se.

Detta var då ingen fredag med flyt !!

tjiing!! <333






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0