Nova 11 veckor



Ja det är vad vår yngsta tösa har blivit! Tidigt igårmorse :)

Bär kläder av strl 68 men har börjat på 74 redan. Vet inte hur jag ska ens hinna använda allt! Blir att byta kläder flera gånger om dagen i denna takten. Det enda vi inväntar nu är första skrattet som brukar kunna dyka upp kring 3-4 månader. Hemi var tidig med sitt skratt (ljudliga, för dom skrattar ju med ansiktet annars tidigt) och Hollys kom vid 4 mån. Nova är snart 3 mån så närsom kanske då, alltid lika kul när dom börjar :) Men i vänta på det äre mest joller justnu på schemat för denna damen. Hon gillar att sitta i famnen, se på när saker å ting händer (om storsyskonen leker ovs) och att prata med pappa är en höjdare. Vikt vet jag inte för tillfället, men ska på koll imorgonbitti så då får vi svar på det då, jag sku tippa denna gången på 6 kg nått när det inte var så många gram ifrån det sist.

Och sover (för det mesta) hela natten, iaf vid amningen (konstigt nog) men ger jag henne flaska äre som att hon vaknat mitt i natten å velat haft mera. Ja påtal om amningen, har ju ammat fullt ut nu tills omkring påsken då jag började ge lite tillägg då vi var borta å sådära, gick inte att nattamma på samma vis då och sen efter det har jag haft svårt för att trappa upp amningen, vare mkt annat omkring så den vanliga tiden man bruka haft för att bara tare lugnt ha inte funnits, spec inte nu när de äldre varit dåliga. Så pumpar ur det jag kan för att underhålla å hoppas kunna fortsätta snart igen, men för tillfället har jag jätte mkt små sår så det kommer blod varje gång det ska ätas.. aj! Kör på luftning, plast & purelan.. men har inte läkt till sig nått ännu. Så hoppas jag inte tappar amningen nu när jag tyckt att ja komme igång för att amma nån månad till hade ju varit guld :)


Våran ögonskatt! Går inte att låta bli att bli förälskad i henne <3

tjiing!! <333



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0