Vecka 39 <3

Nuså äntligen Emma så skriver jag igen ;) avskyr dessa glapp som ibland bara blir av helt enkelt. Men kort om veckan som gått.

Efter en helgs övernattande (förra helgen) hos farmor så kom Hemi hem i måndas, så det var fullt upp här igen med lek och stoj och vardagsköret som annars också. Sen på torsdan var jag på villis stortsett hela dagen med ärenden, som bl a specialmötet där med ungamammor gruppen som vi har på Vmina nu :) Nånting helt annat än tidigare föräldrautbildningar. Detta är tydligen ett ganska nytt program i Sverige å vi är försöksgruppen i vmina, sen om det visar va sig bra/ge något (vilket jag tycker att det gör efter bara 1 gång hittills) så kommer dom fortsätta med detta med alla andra mammor som det hördes som, hoppas på det :) 1 bvc slöterska medverkar och sen en barnpsykolog, allt för att hinta "problem"/"dilemman" i föräldralivet med småbarn, att knyta an mm.. Programmet ICDP heter det, kan inte förkortningen men det är väldigt intressant att få hjälp/svar på frågor som man anrs tycker e dumma men som är så självklara i vardagslivet vad det än gäller. Så dessa träffar är varannan vecka fram tills början på dec nån gång, hoppas jag kan medverka alla gångerna, har ju utöver det min mammagrupp med Holly som endå träffas regelbundet så det är kul att både ha den och den andra gruppen där det bara är just unga mammor :)

Hämta ut hollys bilstol också och fick montera den på plats för anrs fick vi inte med den hem (fanns ingen plats i bilen när vi had barnvagnen med) så stod utanför ica å plocka ut den å massa annat å grejja på, vi hade då ögon på oss som fundera ett å annat ;) spec när vi sku lämna parkeringen för att lämna kartongen på återvinningen, den tog så plats (än fast den var ihopvikt flera gånger om) att daniel hade den fram breve mig i hans knä å fick ha huvudet ut ur fönstret.. haha så all sikt åt höger var blockerad för mig justdå, så valde å köra bakgator när daniel hade problem med att vara mitt tillfälliga öga.. Ja ni sku ha sett hur dumt allt såg ut! Haha

I fredags blev Holly 10 månader! Och ja vad ska man säga, hon går själv nu sen några veckor (men inte långa sträckor utan dom blir längre för varje gång hon släpper taget och börjar gå iväg) så det är så roligt :) Längtar tills hon kan springa å jaga brorsan sin! <3



På lördan (igår) var vi till Storuman på 80 årskalas. Daniels farmor som fylld och det innebar släkt från hans pappas sida som man för första gången sku få träffa, även för barnens del. Självklart räkna jag med att barnen sku va griniga, spec med uppståndelsen en massa nytt folk som vill träffas å råkas med dom och sen att dom inte var så pigga eller sovd i nån ordning heller så det blev som det blev, glada men på slutet gringa barn :) Holly satt å åt upp min smörgåstårta medan Hemi ratade den helt! Han höll sig till prinsess istället :) Efter allt fika och kalasande så fortsatte det vidare på hotellet med middagsbuffe beståede av nån kyckling/fläsk m grönsaker/tillbehör, kall å varm bearnaise och en fruktansvärt god potatisgratäng! Efterrätt var nån kladdkaka med vispgrädde som hade nån mystig smak av typ.. lakrits, tror jag.. var då inte som vanlig grädde. Barnen åt som aldrig förr på middan med, Holly åt först en lasangeburk som jag had med åt henne, sen säkert 1 portion med innehåll från buffen, så hon var då go å rund efteråt =)

Som om det inte var nog med allt som vi blev bjudna på så blev det en till grej som jag inte hade räknat med, men är hur glad och tacksam som helst :) Tack alla för en rolig och bra dag på Violas dag! Och tack svärfar för middan å allt! :) (PS Frida, tror daniel glömd att ge dig hundringen han tog ut för blommorna där) Hade med mig kameran men tog bara 3 bilder, varav 2 suddiga å helkassa så får väl se om jag kan få tag på bilder från något håll, var ju mkt fotograferande så vore kul å se.

Men kvällen/dagen tog inte slut där, nej. Blev en tur påvägen hem förbi hos Isaksson och Mikkis =) Nästan alla barnen lekt med varann trots sena timmen men dom var nöjd då och det är huvudsaken det. Vi får ta en planerad helg/kväll framöver tyck ja! <3

Och nu idag har det kännts en aning slitet med lite sömn och en långgårdag, men gick över när vi fick vårt besök idag. Pappa som var upp igen och hälsa på, och med sig hade han vinterdäcken till dieseln, så snart ska dom på näre redan är halt här om mornar/kvällar.. mycket rolig dag med barnen som verkligen älskar att vara med honom :) Hemi fick en ny traktor till sin leksakssamling och Holly ett stort mysigt gosedjur! Justja, ska ju häls tbx t släkten som skicka hälsningar idag, Mocco och Jennie :)

Så detta var "kort" om veckan, men i synnerhet helgen våran och här tar det ej stopp. Imorrn blir det en heldag på villis för ärenden och mammaträff på folkan innan en ytterligare föräldrautbildning, där jag ska få träffa min bm som jad hade när Holly föddes :) Har inte lyckats att träffa på honom än och tacka ännu en gång för världens bästa förlossning så ska göra det imorrn. Och måste säga medan jag har det på läpparna att jag hade världens mys tidigare ikväll. Holly somnade i min famn (som sker aldrig nuföritden) la mig på golvet å hade hon över magen min i säkert 25 min :) sen la jag in henne för kvällen och hon har fortsatt å sovit sen dess. Gohjärtat <3 Därför får detta avsluta min kväll nu, måste i säng näre blir tidig färd imorrn! Godnatt på er

tjiing!! <33

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0