föräldrarutbildning och Kalas!

Hmm, skrev ett inlägg igår vid lunchtid men inte sys det till :P knäppa blogg.se ibland alltså..

Men igår var jag inte alls kry, förkyld med massa snorigheter å hes till förbannelse så jag gjorde kväll efter barnens bad. Låg redan kvat i 9 så det var skönt att sova en 3-4 timmar xtra än i vanliga fall. Lite kryare idag med mindre snor, hoppas det går åt rätt håll nu.. är ju rätt så duktig på att aldrig dra in snoret utan gå tills det verkligen rinner ur en å sen snyta ur. Enda sättet för mig att bli friskare fortare, för förut had ejag nässpray och drog in jämt å det hjälpte ju inte alls.

Till måndagen då :) Vart en heldag på Villis med båda barnen. Är ju en utmaning ibland att ha båda 2 med när man ksa på möten bla å ha dom lugna/på gott humör så man kan fokusera på själva mötet. Me det gick bra, sen åt vi lunch med Hollys mammagrupp på Folkan :) Tyckte vi bara hann komma dit sen vare vidare till nästa möte, nämligen näst sista delen i våran föräldrarubildning med den mammagruppen. Var HLR som vi skull gå igenom på nytt å lära oss det från grun å botten. Nog för att det var bara 2 år sen (på¨skolan sist) som vi övade detta men nog hade jag glömt detaljer för det, så bra att jag fick öva på nytt och lära mig nya regler. Fick ju även träffa min bm Börje som hjälpte Holly till världen på Vmina när jag inte hann in på BB :) å mitt i allt när vi mammor sku göra HLR på varson "docka" var barnen typ som grinigast, haha ni skull ha hört! Så gick bra med tanke på att det var en del övertrötta barn man hade å göra med.

Tisdan då, Jo då var vi hemma tills daniel slutade jobbet för sen åkte i in på Villis å gjorde lite ärenden. Direkt när det var gjort klart blev det raka spåret hem till Thea där det var kalas för Gry som fylld 2 ;D Och det var då hur mkt gott som helst på bordet. 3-4 olika sorters tårtor bla 2 panacotta tårtor å massa fika på det, så magen var full med godsaker. även barnen hade ju stor aptit för det ena å det andra, så tur att Thea gjort utifrån att barnen kund smaka/äta också, som en mjölkfri smrgås tårta, det är ju ambitiöst :)









Blev bjuden på middag där också, blev en god köttfärs å spagetti som slank ner den plats det fanns kvar i magen vid detta laget. Så strax efter 19 bar det iväg hemmåt när pluttarna våra också skull lägg sig för kvällen efter en fin dag med massa lek å stoj å gofika med det finaste sällskapet :) <3 Lämna av en kasse med kläder åt barnen å själv fick jag en påse med kläder också :D å lite andra prylar från henne och hennes mor





och idag äre skitväder, så blir städa inne mest :)

bilder från imorse får avsluta inlägget



Holly som e ute å går :)





Näe dags å lägga barnen för lunch! tjiing!! <33



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0