Har ni saknat mig??

Har snart inte skrive här på 3 månader, måste vara rekord i "oaktivt" på bloggen.

Har massor med bilder tagna, likaså videoklipp men som e kvar på kameran då kamerakabeln är spårlöst borta.. så det blir väl att låna en framöver då man inte har råd att köpa en. har hänt en hel del under dessa snart gågna 3 månader..

Varit neröver till Nordmaling hemma hos mamma och dom och hälsat på (Holly fick för första ggn träffa Mormor sin) Varit i Övik hos pappa, ikea svall, crusing i sollefteå, Hemi fick ny säng så u har han sovit utan spjällor ett tag å det går bra, umgåtts med grannarna brevid å lärt känna dom mera, kollat på en 4:a (bostadsrätt) som dom sku ha 13000:- för (alla pengar skulle gått till hyra för 3 månader innan vi kunnat flyttat in) men det var ett renoveringsobjekt utan dess like.. så kanske efter en 40 000 i reparation/vitvaror/toalettart skulle det vara fräscht men dom pengarna finns inte, inte ens till själva köpet så det blev aldrig av.. Så det är väl lite kort om vad som hänt. Och däremellan varit hemma tyyp.

Sen nu för en helg sen gick pappa min och Per erik ihop och köpte en cykelkärra åt barnen som vi kan ha om sommrarna nu, så första cykelturen blev i måndas till svärmor :) Dom somnade direkt och de gick bra längs vägen, så stort mycket tack till Pappa och Pe!

Och nu lär man säkert få några sura miner på sig för vi var i Umeå i tisdags, bara över dagen. Och varför vi ens kunde ta oss ner var för att vi skulle skjutsa svärmor (hon hade ett sjukhusbesök) så hon tankade å sen åkte vi. Var inte nere förrän vid 12, och 13 skulle hon på NUS så inte förrän efter kl 15 då hon var klar då förnst åkte vi på affärer som vi skull på innan det var hemfärd. Så om det nu blir besvikna och sura miner vet ni vrf, men vi åkte endast ner för sjukbesöket och handla mat/cykelhjälmar och skor till barnen och blöjor då man var i stan. Sen om tid över fanns hade vi tänkt å gjort ett besök eller 2 men vi hann ju inte ens göra klart Ersbodas affärer som vi skull på så det blev som det blev :)

Men nu framöver ska vi ner för farmor fyller 80, så då blire å fira henne då vi är bjudna ner. Xtra mindre pengar denna månaden är det att försörja sig på, för jag fick hoppa in och betala xtra på den satans trafikförsäkrings bajset som inte bara jag ska betala.. men dom andra betalar inte sina 150:-/månad så nu blev det strul.. och avgifter på att ha kvar dom i registret är för flera hundra, nä är inte glad alls på det här eller dom.

Och nu nyss i detta nuet gick vår soffa sönder.. den ja sittter i. Skulle resa mig upp för Hemi hade tagit en penna han ej får ha å då for benet.. kollade på brädan å den var helrutten/sprucken å kolla andra sidan som fortfarande e hel, ja den har snart gjort sitt också.. mer kostnader..

Ungefär det som är nu och har varit, och klagomål som vanligt :)

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: Marlene

Du ska inte ha dåligt samvete över att ni inte hann va om och hälsa på här i stan! Ibland räcker tiden helt enkelt inte tid och som du sa, anledningen till resan hit var inte att hälsa på folk - utan skjutsa svärmor på sjukan. Att ni ändå hann handla lite var väl bara tur liksom. Vi kommer hinna ses sen framöver, det är jag övertygad om :) Kram

2011-06-30 @ 22:02:40
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Helenas Hem -mamma till 5 i dec

Hejhej! KUL att du hittade till mej, nu får du blir lite mer aktiv här inne också. :)



Jag blev som sagt mamma när jag var 20 år, fick min andra när jag var 23 år och största skillnaden att få barn som ung och att få barn nu är faktiskt: OMGIVNINGEN!

Tyckte alltid att jag fick bevisa för alla att jag faktiskt var en bra mamma. Lugnare nu. Alla tar för givet att jag är bra nu. Hahaha.

KRAM på dej

2011-07-28 @ 22:09:37
URL: http://blogg.helenashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0