blåskontroll i all hast..

pustar ut i ensamheten här i datahörnan.. :) Hemi har lagt sig för kvällen, Holly sover i stolsvaggan och Daniel har somnat på soffan.. så bara jag som e vaken justnu. Skönt med lite lugn och ro.

Inatt så fick jag äntligen lägga mig kl 3.. sen upp 7 för att amma igen och sen kl 8 kliva upp och göra iordning allt för dagen.

Det jag gör först av allt e att börja plocka fram kläder åt barnen, förbereda blöjor som är utvikta och klara på skötbordet och ställa iordning salvorna efter de behov som jag vet behövs, justnu. Ställer upp kattmatskålen och vattenskålen på diskbänken så att inte hemi är i det, tar fram hemis flaska och gör i ordning/förbereder vällingen (beroende på om han e vaken/sover fortfarande..) Väljer mina kläder för dagen, plockar fram frukost och försöker hinna äta för sen när barnen vaknar då finns det ingen tid till det. Så ibland hinner man äta och ibland inte, tur man ofta har "rusningsmat" att ta med sig i farten.. som en banan eller annat.

Idag var det iaf mammaträff på Villis, och än fast ja var skittrött så bestämde jag mig för att åka iaf, speciellt då alla dom andra skulle komma, så jag ville inte utebli. Tog sin tid innan man tog sig ut men jag gjorde iordning det mesta.. ja inatt så man inte behövde tänka på det imorse. Hemis lunchlåda var klar och snacks lådan var också klar.. skönt. På med kläderna å in i bilen sen köra in på Vilhelmina.

Kände mig stressad eftersom jag låg lite efter tiden som ja bestämde mig för att fara, så drog på efter korsningen i Lövliden (på E45:an, 90 väg där.. 3 km innan vmina) sen i all hast möter jag en bil som signalerar med xtraljusen.. kände inte dom som körde och kände inte igen bilen.. så antingen är det något på vägen borta efter kurvan eller..

..Ja, jag saktade ner till 80 och fortsatte genom kurvan, framme på nästa raka stod polisen med blåskontroll. Så jag fick blåsa för första gången sen jag tagit körkortet.. alltså första gången jag blev stoppad. Bussigt endå av föraren jag mötte att signalera, jag som körde iaf 100, och hade dom stått med lasern där hade jag fått bötat :P Så ibland finns det änglar ute i trafiken också, spec om det är något vilt på vägbanan, då uppskattas en förvarning av något slag av mötande trafik.

Mammaträffen på Stenmans

Från ena sidan..

..Till den andra sidan :)


Totalt 7 bebbar, 6 i bilbarnstolar och 1 i vagn. Gulligt värre :)
Och blandad kompot. 4 killar och 3 tjejer. Alla mammor var omföderskor
(gravid med 2:a barnet) förutom 1 som var förstföderska :)


Vi var totalt sett 19 stycken!
(7 mammor, 12 barn)
Eftersom de e 13 dags.. tjosanhejsan idag så var ju dagisen/förskolorna stängda så
det var inte bara jag och Thea som tog med oss det andra barnet :) Fast vi hade
dom som var yngst iaf, dom andra var mer i åldern 6-8 år.
Hemi fick vara med sin kompis Gry (Thea, min väninnas dotter som e 2 månader äldre än Hemi)



Här är Hemi och Gry :)
Blev så glad å se att Hemi var så framåt och lekte utan problem med både
Gry och de andra.. anrs har han varit världens blygaste och vågar ingenting
men nu var det tvärtom, han som öste på för fullt. Han var vekrligen slut på då
vi kom hem.. :) nyttigt för honom att vara med andra också, saknar att vi inte
får dagis plats åt honom förrän i slutet på detta året eller 2012..



Efter lite skitsnack på Stenmans var jag förbi Apoteket och skaffade Miniform åt henne
Droppar för spädbarnskolik, ska ge det ifall det är något i magen trots allt som hon inte e
nöjd över. Thea ger sin pojk det och han gnäller aldrig, än om han inte har kolik men då
har inte inte problem med magen heller.. så att testa är värt ett försök =)

Var kämpigt sen att ta mig hem.. bilen la av vid varje korsning eller stopp.. så vid trafikljuset
(det enda lilla som finns i vmina) dog bilen.. anledningen var för låga motorvarv på tomgången så när jag kom hem fick daniel ställa upp tomgången en aning, och nu är det betydligt bättre.

Ikv ska ja försöka ta mig an och se Filip och Freriks årskrönika.. se om det är nått iaf :)
Och nu ska ja steka hotdogs å äta korv m bröd!

tjiing!! <33




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0