bröstpump och bärsele

Var ut en sväng i förrådet tidigare och letade efter min bärsele.

Jag har en BabyBjörn Active, blå sådan som ja fynda på
en bagageluckeloppis sommaren 09. Gav endast 100:- för den.
Ett kap utan dess like! Såhär ser den ut:



Gick igenom alla kartonger men fann den icket.. vette sjalingen varst den
blev hed åt efter flytten =/ sku verkligen behövt den nu åt Holly.. får gå igenom
IGEN i skrubben här inne i lägenheten å hoppas att ja hittar den. Det jag fann istället
var lite plastartiklar till köket och min bröstpump.

Var ju som så att jag lånade en Elektrisk bröstpump på sjukan här i Vilhelmina
när Hemi var omkring 1 månad, alltså slutet på Dec 2009 så lånade jag den
och när man lånar får man ju med ett "plast kit" med flaskbehållare å annat som är en
"1 gångs vara" som bara den som lånar pesronligen ska använda.. man vill ju inte ha
en förbrukad plasttratt och behållare när man ska böraj pumpa själv, alltså får man
med ett eget kit som man sedan får behålla efter att man lånat färdigt. Det var det
som jag hittade nu när jag var i förrådet.. perfekt! Och dom plastgrejer jag fick behålla
som var mina efter lånandet av den elektriska bröstpumpen gick att göra till en handpump.

Såhär går det till:

Det jag fick behålla var den gula "pinnen" som sitter på apparaten, sen flaskan
, tratten, slangen å det till höger. När man tar den gula och skruvar fast rätt ände
till "tratten" så blir det en handpump.. :) och det fick jag gratis, eftersom det kostar
inte att låna pumpen här på sjukan.

Lactina Select



I ochmed att min mjölk blev mindre nu för Holly där i slutet på Dec så var jag förbi
på sjukan och lånade en elektrisk bröstpump igen, över nyår och så. Men då hade dom bytt
ut den gamla modellen (bild ovan) till en ny maskin. En som ska efterlikna den riktiga
amningen så mkt som möjligt. Att han har 2 lägen.. den lugna fasen som förbereder inför
självaste "pumpnings" fasen, så att säga. Han är alltså så lik en normal amning som det kan bli.

Inte att han bara pumpar på utan känns nästan som om Holly sku ha sugit på bröstet. Fränt.

Det var denna modellen jag fick låna då:
Symphony


Den här fungerde bäst av dom 2 jag använt. Om man hade haft råd till en så x) men den jag
har nu fungerar ju lika bra för det :) Huvudsaken man har nån slags pump, då de behövs.
Så nu när jag har min egna bröstpump så ska ja pumpa lite om dagarna, försöka få igång det
riktigt. Sen också det jag funderar på, nu när jag har pump så e ja sugen på att kanske börja
med någon shakes om dagen eller så.. liksom en mjukis innan ja tänkte köra en diet 1 v eller 2 sen.
För ist för å amma under den tiden kan ja ju hålla igång mjölken (så gott det går) med hjälp
av pumpen :) det är min plan iaf.. och ska beställa detta nedan nu snart:


För framöver då jag kommit igång med träningen och ifall ja fortfarande ammar
då så ska jag pumpa ur medan jag kör på detta :) Blir nog bli bra det, när det väl är dags.

Ska komma i min form som jag hade 2007.. minst. Om inte i bättre, fast jag saknar min kropp från då



Bild tagen från Victorias FB, min moster :)

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2be

ja den nya är skitbra, man får sitta o knappra på den helt själv o så. ;P

2011-01-24 @ 14:38:40
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0