MITT 2010 i Bilder

Januari

Hemi blev 1 månad och min mamma fyllde 40 år. Vi åkte för första gången neröver sedan Hemi föddes i och med hennes kalas, så stort sett all släkt på mammas sida fick då för första gången träffa Hemi. Hemi gjorde även sin första operation, vi åkte till Umeå NUS där dom skulle operera bort hans navelbrock. Allting gick galant och han var nu som en ny en pojk, en nöjd bebis utan smärta. Fick även i samband med operationen träffa Daniels ena syster (Victoria) för första gången :)











Våran utsikt från Lägenheten på Larco :)





Februari


Pga. Hemis nyligen operation var det nu viktigt att se till så att han inte ansträngde sig mer än i onödan så att inte brocket skulle komma tillbaks, och jag minns ju hur svårt det var att han inte skulle spänna sig å så, men det gick bra. Jag åkte ner till min pappa i övik med Hemi själv och var där nere i ca 2 veckor, bara för att komma bort litegrann. Under de där 2 veckorna var jag även förbi hos moster några dagar och hos min mamma och hennes familj. Blev även en bilaffär och audin införskaffades, så när jag sen åkte hem igen åt Vilhelmina körde jag den upp.









Mars

Jag började med min träning igen efter att få klartecken av barnmorskan sedan förlossningen med Hemi, så införskaffade mig ett medlemskap på gymmet i Vilhelmina. Bokade in flera kvällspass i veckan som jag var och tränade medan Daniel var hemma med Hemi. Min gamla kamera gick även sönder så en ny köpte jag, det fick bli en Panasonic Lumix FZ38 :) höll också på med efterforskningen av balklänning inför balen (i samband med studenten) Hade mycket ideer vad gällde min dröm klänning :) Och sist men inte minst så fyllde lillebror Tom 10 år!













April

April började med att vi åkte till fjälls med svärmor och hennes karl, Hemi fick då åka skoter för första gången och hann bli 4 månader under vistelsen där :) Man var anrs mycket hemma och gjorde inget särskilt förutom att fördriva dagarna med Hemi och Daniel om kvällarna/helgerna.. träningen började sakta avta i brist på barnvakt av Hemi. Blev en färd neröver till Övik i och med min och syrrans födelsedag :) Hon fyllde 22 och jag blev 19 år :) Sen 1 av de största händelserna under året var den 26:e då fick vi veta att jag var återigen Gravid, det blev 2 streck på stickan i helchock, inget planerat men så välkommet var det endå <3 Och månaden avslutades m korvfest hemma hos oss på sista april, haha :D


















Maj

Hade problem med datorn så man var inte aktiv alls på nätet som man varit tiden innan så man kände sig lite låst, speciellt då det var stortsett min enda kontakt med omvärlden just då. Vi var iväg mycket om helgerna, ner till pappa i Övik och var även med honom på en veteranmarknad i Sundsvall :) Hemi var nu 5 månader och kunde mycket :) Magen min växte och började synas litegranna.. Var iväg på ett 1:a ultraljud, fick veta att jag var i v 12 då :) Och då vädret var som bäst var vi iväg och hämtade Daniels jänkare inför sommaren. Jag fick köra hem :)











Juni
Hemi blev ett halvår :) och det var dags för ett andra utraljud (rutin ultraljud) Vi fick då veta att våran bebis var beräknad att komma på hemis 1 års dag (2 dec) vilket blev en överraskning :D vilken tajming! Jag tog min studenten och gick på bal dagen efter. Var svårt å fortfarande dölja magen men jag lyckades med hjälp av korsett och annat ;) dels för att komma i min balklänning men också för att dölja graviditeten fortfarande. Min pappa blev 52 år :)


















Juli

månaden började med en färd ner till umeå, dags för en bilträff (Wheels) med Micke. Var mycket trevligt, fick även träffa en massa bekanta, kompisar, släkt och ex :) Eftersom vi bara bodde i en 2:a så började vi återigen leta efter en 3:a.. och det fanns inga på Vilhelmina så vi sökte oss utåt, Malgovik såg ut att bli bra tyckte vi men än hade vi bara kikat på en lägenhet. Daniels syster som bor i USA var hemma i sverige på besök så då blev det en sväng för mig o hemi till daniels pappa och träffa henne och övrig släkt. Sedan var det dags för årets 2:a bilträff, Med Micke igen :) Lycksele motorvecka. För första gången sku vi ställa ut daniels bil på träffen. Började med att huven flög upp och hade sönder rutan på vägen dit, sen väl där så börja batteriet ge upp och påvägen hem så hade avgassystemet gått av framme vid motorn så jag fick köra hem i en hastighet på 20-30 km/h.. för att det inte skulle ta i under bilen.. värsta jävla bilfärden någonsin.. 12 mil tog 5 timmar hem och trött var man. :P














Augusti

Nu var äntligen våran flytt på G. Det sku bli 3:an i Malgovik så vi började med röjning/packning av våra saker eftersom vi ev skulle få flytta in tidigare om det var någon som sku ta våran nuvarande 2:a tidigare :) Var iväg till Stalon på skotertävling (kör skotrar på vatten). Vi fick ett spontan besök av Lisa och Jonas i all hast med flytten, jätteskoj! Skolan började närma sig för mig så det blev en tur ner till Övik och vi var där hela familjen boende hos pappa min. Hemi och Daniel fick vara med om sin första Dragracing tävling :) Vi var ner till s-vall på dragracing sm finalerna och kikade :)


















September


Jag och ut offentligt om min graviditet, var då i vecka 28. Hemi blev 9 månader och tog sina första steg :) Vart mycket pluggande för min del, var borta om veckorna på skolan och åkte hem om helgerna till Daniel och Hemi. Var mycket kollar angeånde min graviditet också, tillväxt ultraljud och glukosbelastning.. mitt 4:e ultraljud gjordes under denna månad :) Allt såg bra ut. En tvilling/syskonvagn införskaffades så nu hade vi allt för den kommande bebisen! Kändes så bra för jag hann med så otrolig mycket under September månad, både inom skolan och familjelivet.
















Oktober

Daniel fyllde 23 år! Vi flyttade äntligen klart, i mitten på månaden var vår 2:a tömd och vår nya 3:a fylld, men trots de var det en del renovering kvar så vi bodde 1-2 veckor nere hos min pappa i Övik och jag pluggade det jag kunde under den vistelsen. Ett efterlängtat besök hos Carro gjordes också :) Hemi och Halie fick leka med varann, det var jättemys! Och Hemi fick träffa sin mormor några dagar då vi var förbi i Nordmaling hos dem :)














November


Tiden gick och jag var på slutspurten av min graviditet, bara de sista veckorna kvar och med risk att det kan bli närsomhelst så var jag hemma från skolan. Pga järnbrist så fick jag börja m järndropp som kom till att kosta mig skjortan! Sista dagarna började jag känna att nu äre dax, och vad händer? Jo vår bebis bestämde sig för att komma 2 dagar före bf. Den 30 november 2010 kl 20.26 föddes vår dotter, Holly, i Vilhelmina :) Hon vägde 4670 gram och var 52 cm lång :)
Fick min drömförslossning :) helt naturlig och mysig, som jag ville ha den <3



















December

Nu var sista månaden nådd och Julen närmade sig. Hemi blev hela 1 år den 2:a december! Men jag missade det eftersom jag var fortfarande kvar på BB med lillan. Hemfärd rätt snart därefter och hemma gjorde man om dagarna inte mycket, var inne mestadels pga kylan som en dag nådde -32 *burr* !! Var in till Lycksele en dag och tog BB bilden som hamna sedan i tidningen :) Blev äntligne bestämt att vår bebis skulle heta Holly Anna Lundgren <3 Min lilla Holly! Thea min kompis fick äntligen sin son, Loke också :) ca 1 ½ vecka efter jag.. och dagen innan nyår fick även Mikkis sin son, Jonathan :) Jul firades hemma i lugnet och nyår likaså.





















Detta var ett stycke bilder från mitt år 2010 :)
Ett mycket händelserikt år med sina upp och nergångar
såsom alla andra år sej?! Hoppas alla fått varit med om sina stunder som jag :)

tjiing!! <33



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0