resume av gågna veckan

Tisdag 5/4
Idag gick vi igenom kläder som jag fått av Cicci tidigare, och andra kläder som vi köpt/fått tidigare eftersom det var en hel del som barnen växt ur senaste tiden, så det blev urrensning av gammalt och det ersattes med nytt :)

Holly har nu strl 70-74 och Hemi har på gränsen vissa stora 86:or anrs 92






Onsdag 6/4
Idag var det städning som var prio nummer ett. Blev en grundlig städning och även en trip på Vilhelmina för at handla, äntligen hade jag fått resterande av min Föräldrapenning så det var på tiden. På kvällen åt vi middag hos svärmor sen var det hem igen för att slutföra städningen.





Torsdag 7/4
Idag var jag först ner på vmina med barnen, handlade å mötte upp moster Marlene och hennes familj som skulle hälsa på oss lite snabbt när dom var påväg upp mot fjälls. Jag hade samlat ihop kläder till deras kommande bebis/min kusin och vi fick kläder åt Holly som passar bra i sommar :) Eftersom Meja (min kusin) är precis 2 år äldre än Holly. Sen på eftermiddagen gick jag ut med hemi å lekte i vattenpölarna, med grannbarnen och jag fick äntligen träffa våran granntjej, som också har ursprung från Övik :) Mitt i allt kom svärmor å vi gick in för att göra mat, gjorde såndär "bag of taste" med skivade kycklingfileer och kan lova att det var den godaste och perfektaste kycklingen jag ätit! Fyfan vad jag ska köra på detta mer alltså, något att rekommendera. På kvällen blev det filmen Beerfest, fan så rolig film.




Fredag 8/4
Åkte in tidigt på platsn idag, gjorde ärenden/hämta ut paket sen hem en sväng några timmar för att diska/va ute med Hemi å sen vid middagstid begav vi oss till Tomas och Mikaela i Dalasjö, blev ditbjudna på middag och det blev som så att vi stannade över hos dom efter lite alkohol och det :) Hemi fick sova i Elias säng och det var en såndär växa säng utan spjällor så det blev första gången han fick sova i en sån och han låg kvar i den hela natten tills morronen! Från 20 - 08 :)






Lördag 9/4
Blev en tidig morron i Dalasjö, frukost sen Vilhelmina innan vi begav oss hem. Näl hemma så hade vi Hemi ute så han fick leka och Holly satt i sin bilstol på altanen också en stund, innan det blev alltför blåsigt. Gjorde iordning mat och efter det så myste/lekte jag med barnen, Holly fick ligga på en filt i vardagsrummet å rulla runt å jag låg där brevid henne ett bra tag och hon var så nöjd, och fikc ännu en gång ett smakprov av hennes goa skratt :) Ungarna var i säng redan strax efter 19, båda 2. Skönt att dom båda lyckades somna såpass tidigt och bra, körlaget därefter och sen datorn en stund.





Söndag den 10:e idag, och barnen sovde fram tills 08, otroligt skönt eftersom det blev lite sent för mig igår. Idag äre grått å trist ute så det blir väl mest att va inne, men ska gå ut med Hemi om en stund då jag lagt Holly för att sova lunch :) Ser justnu på Biggest Loser

Har massor med videoklipp på barnen från dessa dagar som jag kommer att lägga upp i ett enskilt inlägg senare när jag kan :)

tjiing!! <33




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0