Oro angående Holly



Holly utvecklas alltmer för varje dag som går, jag som tycker hon varit långsam hittills och trott något varit fel. Men så blir det när man har en son som varit tidig med typ ALLT, då blir man lite orolig när hon inte utvecklas likadant.. men det slår mig ju varje gång att dom e 2 helt olika personer, jag får inte se dom som jämnlika x) fy på mig!

Men en sak som inte känns rätt alls, är ett evigt kluckande i henne när man lyfter, håller i henne å det. Inte kluckande efter en full mage, att det liksom skvalpar fram å tbx där inne utan i benen typ, att det knakar till å har sig :S man känner rakkt när man lyfter att ja, det där kluckar.. typ rebenen eller så. Har liksom inte tänkt på detta förrän svärmor sa det, i helgen då hon tog henne att det kluckade, sen höll Pe i henne å han blev riktigt orolig.

Men förstår mig inte på sjukstugan här, får inte tag i nån tid för vägning och vill ju göra en vägning snarast möjligast. Har inga pengar på mobilen sen typ 1 månad nu och har inga pengar alls! Inväntar fortfarande från FK men inget verkar vilja komma, skit jobbigt är det.

Man har bara lust att åka in på akuten här med henne men samtidigt så är dom så duktig på att skicka hem en likafort.. sitter å försöker finna anledningar till vad som kan ha hänt? Äre sen hon gled ur stolsvaggan sin för typ 1½ månad sen? Dum som jag va la jag henne som var så stillsam å sov i vaggan medan ja sku hämta Hemi från hans rum, när jag kom tillbaks, typ 7 sekunder senare såg jag hur hon gled över kanten och landade med filten på golvet under stolen.. svår å beskriva men eftersom det är en gungbar stol så sköts den bakåt ju längre kanten hon kom så hon föll inte ner från en hög höjd alls.. å hon mådde bra efter det så jag har aldrig åkt in eller sånt för det. Men nu börjar tankarna gå.. har det hänt något i ryggen/armarna eller annat sen det? När det knakar precis som att nått e löst eller ur led.. skit hemskt :( Näe, ska be dom göra en röntgen snarast så vi får se att allt är som det ska och så att ingen ev operation måste ske, ja man vet ju aldrig.. måste alltid vara beredd påre värsta! Och armarna som verkar låsta rakt ut/bakåt.. nog för att hon alltid haft armarna så men ibland ser det ut som att hon inte kan göra annat heller, so då man lägger hon på magen, då vi hon inte ta stöd på armarna utan hon ligger med dom rakt ut längssidorna.. :O :(

Fan vad ja känner skuld för att jag inte spännde fast henne.. varför kan man fråga sig men att hämta hemi sku ju gå så fort å hon som var så stilla, men icket.. ja man har då lärt sig att aldrig lämna henne utan tillsyn, å aldrig lämna henne i stolen ofastspänd.. Jag är en urusel och slarvig mamma! </3

Nån annan som haft/har samma bekymmer som jag? Att det låter som att det inte är bra med ert/era barn med kluckande ljud som om något e löst? Snälla, lugna min oro.. om jag bara fick pengar nån gång så man kunde ringa! Blir tokig, tänk om det är något allvarligt som Pe sa? Ikv när Svärmor å Svägerskan kom förbi satt vi å fika, allt var lugnt å bra, hade Holly hos mig men sen helt plötsligt gav hon ut ett sånt skärande skrik och högt! Panik och orolig varför hon började så tvärt.. hon hade ont för några krokodil tårar var det inte, utan hon skrek av smärta, var så hemskt å man vet inte vad det är heller! Om det är tarmarna som hon känner av eller om det är något med kluckandet där? Nästa gång det blir som det blev ikv åker jag nog in med henne på akuten..



Vad tycker ni?

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: jenniieefer

usch låter inget vidare ! :(

får hoppas det blir bättre snart.

Men du är abslout inte en dålig mamma för det! :)

kram

2011-04-04 @ 23:52:49
URL: http://jenniieefer.blogg.se/
Postat av: Marlene

Jag tycker att du ska ringa BVC direkt nu på morgonen, låna Daniels telefon eller nåt, och berätta exakt vad du oroar dig över. Så kan de få kolla på henne. Det jag minns av när Meja var liten var att det ibland kunde knaka till i ryggen när man lyfte henne, typ som om man själv skulle sträcka ut ryggen genom att bli lyft eller hänga från något och hålla i sig med händerna. De växer ju himla mycket när de är små också, så det behöver inte alls vara något allvarligt fel på henne. Men för att stilla din oro tycker jag absolut att du ska kontakta sjukvården!



2 dagar kvar tills vi ses ;)



Kram

2011-04-05 @ 08:15:19
URL: http://solkatt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0