Torsdag 14/4 Tankar..

Ja, mycket med tänder nu. Känner i hela munne hur det spänner, påminner om åren då jag fick ha tandställning, då dom var nyspända å man hade huvudvärk dom kommande dagarna efteråt. Fast nu är mina visdomstäner på G, båda 2 nere letar sig för fullt upp fårn tandköttet å det ömmar, men snart har dom brutit sig förbi och är framme :)

Sen till Hemi, som bara haft 8 tänder hittills men för ca månaden, 1½ månad sen började det leta sig upp 4 st nya tänder samtidigt, så nu har han 12 (6 uppe å 6 nere) och det var stora tänder, nästna längst in som ville bryta ut och det är redan fler på G :) Så inte undra på all diarre som varit på senare tiden.

Anrs äre lugnt här idag och jag sk ata mig an tvätten och bli kvitt den inom några dagar hade jag tänkt, så man får det ur världen, för får man en tom tvättunna blire bättre sen, man hinner tvätta all ny smutstvätt på en gång utan att det ska samla sig alltför mycket.

Gumman idag :D







Och i nykläderna från farfar Alf :)




Och kan säga att det var otroligt skönt att skriva av sig igår angående mina tankar om träningen och egentid. Kankse känns mest som klagande från min sida, men mina tankar som jag la fram så jag hoppas det inte blev några missförstånd eller så :) Menar, jag är som gladast när jag är med barnen och mår bra på det viset, men jag mår själv som allra bäst är jag tycker om mig själv, vilket jag inte gör, så det är vissa skillnader i det.

Men jag tror att jag funnit en lösning, bara jag får bort denna hemska tvätthögen som är typ 2 meter hög här hemma så ska jag genast börja om helt och hållet. ett nytt koncept. Ska lägga mig tidigt om kvällarna, typ när barnen lagt sig, sen kliva upp tidigt, innan barnen och lägga träningen där, om det är pilatesen, stretching eller annat, jag måste bara få komma igång nån gång och göra någonting åt mitt mående innan jag lägger mig för gott. Detta är nog den enda lösningen efter allt, får sen bara hoppas att jag orkar dagen lång, kanske inte första tiden men ju längre fram dessto bättre tror jag på :)

Och snart äre helg igen, undra vad som blir av då, bara vara hemma som vanligt, har endå inga pengar, dom tar slut för fort, eller tja.. har ju nån 100 tills den 20:e men det är ju då det och har fortfarande inte fyllt på min mobil sen i februari tror jag. Lite väl mkt utgifter nu och sen sparar vi till nästa bilbarnstol åt Holly och Hemis nya säng. Det är dit pengarna går sålänge, sen dyker det alltid upp utgifter, oväntade sådana. Och dopet, finns ingen ekonomi till det för att bjuda gäster hit upp böand min släkt å inte kunna bjuda på nån större matbit/lunchbit skulle vara så dåligt gjort, först kosta på bensin för att ta sig hit å sen måsta bekosta mat, känns så fel. Den enda lösningen som sku va är att vi tar emot pengagåvor till barnens sparande, istället för grejer. För pengar behövs alltid sen om dom ska ha nånting nytt. Men på ett dop, känns så fel å tidne rinner iväg.. :(

Känns det fel att vela ha sparpengar åt barnen istället för saker? Tycker inte jag..
Och en annan sak, Hemi verkar fullt frisk nu :) Märks här hemma näre är full fart igen <3

Näe, göra Bacon å ägg med gräddsås gjort på bacon nu

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker att det är helt okej att önska pengar till barnens sparande istället för saker. För det känns som att barnen inte behöver mer leksaker eller smycken eller fotoramar och annat trams just nu ändå... Men då är det jätteviktigt att lägga det på barnens sparande och att inte ni använder pengarna till någonting annat, än om det är kris eller att ni köper någonting till barnen. (Vet föräldrar som tog ut barnens sparpengar varje år för att köpa julklappar till dem :S)

2011-04-20 @ 09:32:29
URL: http://emmalundgren.wordpress.com
Postat av: johanna

Ett tips är att önska sej presentkort på olika barnaffärer:)

och känn inte att "tiden rinner ut", barn ska döpas, men det gör absolut inget om de är nåt år gammla!

2011-08-11 @ 22:34:13
URL: http://johannavingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0