Såhär är det, gilla eller dra

Jag skiter i vad andra säger och tycker :) Alla har rätt till en åsikt, that´s true. Det finns dom som tycker att jag borde ha väntat med att skaffa barn i huvudtaget, och det finns dom som tycker att det är jättekul att jag är mamma. Det finns dom som tycker jag ska lägga krut på skolan och andra tycker annat. En sak som jag alltid försökt, oavsett, är att göra alla andra nöjda men i slutändan är det bara jag som blir lidande.

Kan inte fortsätta som jag gör, att bara göra som alla TYCKER eller VILL att jag ska göra. Jag har ju för fan en egen vilja och mitt eget liv att sköta. Jag vinner ingenting på att göra som alla andra, och att göra som alla vill/tycker. Har alltid velat varit till godo och vara den skötsamma tjejen för stortsett alla men jag mår bara dåligt om jag fortsätter och försöker vara den Camilla som alla vill att jag ska vara. Jag är smart, ingen tvekan om den saken. Jag kan tänka, samma där. Jag gör inga förhastade beslut utan tänker noga över saker o ting och kollar för/nackdelar beroende på vad saken gäller.

Som nu, i den sits som jag är. Krånglig men jag lever ju. Och krånglig, då menar jag allt detta med skolan och höggravid mitt i allt. Boende på 2 orter, pendlande mellan Övik o Vmina. Hörde att en hade sagt nyligen att: "Tur att Camilla inte väntar fler barn".. säger bara: Du sku bara veta att du har så FEL ;)

Hemi var planerad. Det var däremot inte denna. Och det kan nog förstås när det är så tätt emellan. Var bara som så att jag en dag upptäckte att jag var gravid igen, och ganska sent ijäförelse med Hemi. Och trots att min Barnmorska hade sagt att det inte fanns en "risk" att jag sku kunna bli gravid igen direkt efteråt (ca. 2 - 5 månader efteråt) så hade hon fel, det har vi fått bevisat nu. Men jag och Daniel hade pratat om ett till barn efter Hemi, fast dock att vi sku satsa på då Hemi var kring året men nu blev det annat. Och bara för att det var oplanerat så är det inte ovälkommet :) Vi tyckte bara (chockade som vi blev då vi fick veta att vi sku ha en till) att det var roligt, roligt för Hemi dessutom.

Sen kommer det här med ekonomin. Allting går om man vill. Det som är så bra med denna bebisen är att vi har jättemycket kläder sedan Hemi som vi inte gett bort eller så :) Och leksaker/barnstolar/vagnar har vi med. Vi har en tvillingvagn redan, som Daniel köpte när jag var gravid med Hemi :D Så det kommer bli en perfekt syskonvagn nu sen. Sen om man har det kärvigt går det alltid att dra in på saker o ting, känner t ex en familj som drog in på teve i huvudtaget i 7 månader för att spara pengar till att renovera deras nyfödde dotters rum.. men det är bara ett ex. Allting går bara man har viljan och att man kan offra saker o ting.

Jag skulle inte kunna byta Hemi eller den kommande mot nått annat i hela världen. Jag vet att det är dom som är besvikna på mig, mina val som jag gjort och att just jag sticker ut i mängden utifrån dom själva, jag tänker inte krusa någon i onödan om dom inte förtjänat det :) Sen vet jag att det är dom som kommer att bli besvikna nu sen också men jag tänker inte göra något för att försöka göra nått som bara ANDRA vill eller tycker, nu får det vara nog med det!

Men än hur jag gör det så kommer det alltid finnas folk som klagar eftersom det inte är som dom hade tänkt sej saker o ting.. eller att dom bara inte gillar saker o ting. Men det är bara att gilla läget säger jag då åt er :) Om jag för en sekund aldrig skulle kunna tänka mig att ta hand om 1 barn till skulle jag däremot inte behållit detta. Jag vet vad jag är kapabel till och inte :)

Men nog om detta
, detta är mitt liv.. det är bara att gilla eller dra :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0