Tvätt dag

Har tvätt tid tills 18 ikväll så nu blire en heldag med tvättning :)

Och röjja här hemma för att sedan planera veckan, maila några lärare och setill så att jag får alla mina arbeten så jag kommer igång med alla ämnen. Känns som slöseri med tid nere i övik anrs om jag inte får alla mina uppgifter som jag för nuvarande saknar.

Grabbarna är fortfrande förkylda och likaså håller jag på att bli nu.. trots att jag endå försökt tagit avstånd från dom på bästa vis, vid nysningar eller så. Har inte ens pussat Daniel just för att han är sjuk, för mitt immunfrsvar är inte det bästa nu i graviditeten å så, och det blir bara jobbigt om man ska gå och bli sjuk nu :/
- - - -
Är ni också så, att ni sorterar tvätten jättenoga efter temperaturer/klädesplagg/färger?
Jag sorterar ALLT! Sockar och underkläder i samma tvätt (1 tvätt ljus och 1 tvätt mörk) Sen allt som är svart i 1 tvätt, allt vitt i 1 tvätt, sen sorterar jag Hemis kläder separat från våra, eftersom dom tvättas oparfymerat. Ja ett himla görm, men jag tycker det blir bäst så :)

Hur gör ni? Tar det flera timmar bara att planera tvätten? Berätta hur just du gör och varför det funkar bäst :)

Påtal om tvätt, nu måste jag börja!
Tjiing! <3



Kommentarer
Postat av: Lina

Hamnade här av en ren slump och upptäckte att vi har en sak gemensamt: våra söner fyller år den 2:a december - dock med ett års mellanrum. :)

Grattis till graviditet nummer två!

2010-09-05 @ 21:28:12
URL: http://lina007.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0