Magbilder

Har nyss tagit bilder på Magen. Går in i vecka 28 nu (27+0)

Barnet

Nu har barnet stora chanser att överleva om det skulle komma.

Barnet har ökat i vikt cirka tio gånger de senaste elva veckorna.

Barnet kan fortfarande vända sig ett tag till. De flesta barn brukar sedan

lägga sig tillrätta med huvudet nedåt i födelsekanalen fast en del lägger sig

istället på sidan eller med stjärten nedåt. Då kan man försöka vända barnet

när det är ca 1 månad kvar till förlossningen. Hjärnan börjar forma de olika vecken.

Hittills har den varit ganska slät.

 

Vikt 1 200 gram.

 

Mamma

Nu börjar tredje trimestern, den sista tredjedelen av graviditeten.

Brösten kan börja läcka mjölk. Du kan ha ökat åtta till elva kilo eller mer.

En del kvinnor kan känna sig  stora och tunga och ha svårt att röra sig obehindrat.

Känsloyttringar och reaktioner kan åter bli starka som i första trimestern.



Magbild v27+0

 

<3

27+0




Kommentarer
Postat av: Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Hej, kul att du vill vara med i "Veckans Blogg"!

Vinnaren publiceras idag, så håll utkik!



Lycka till, Kram Mia

2010-09-05 @ 14:08:37
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/
Postat av: Kimzan

Vilken fin mage du har! (Mamma-Kim från bdb här).



Kolla gärna in min, ännu anonyma blogg www.mirakelnummertva.blogg.se



Där skriver jag om min resa fram till graviditeten med tvåan plus den förhoppningsvis snara resan som skall påbörjas.



Familjenmalmborg är min andra blogg där har jag skrivit en massa :)



Kram

2010-09-06 @ 10:17:53
URL: http://familjenmalmborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0