Förstår ingenting....

Jag förstår inte varför vi hamnat här som det ser ut nu.

Ni hör aldrig av er längre, och för ett tag sen var det samma.
Det blev missförstånd och det löstes, sen har vi hört av varandra endå tills måndagen den 13 denna månaden. Det var sist jag hörde av nån av er. Sen har ni ringt 1 gång, förra söndagen (19:e) men då låg vi alla och sov så när jag vaknade såg jag att jag hade 1 missat samtal. Har inga pengar heller på mobilen (fortfarande), och har inte haft det sen 3 veckor tillbaks. Inga gratis sms heller. Jag kan inte ringa nån eller sms:a. Det har jag sagt till dem också. Men sedan det var ringt förra söndagen då vi låg å sov har ni inte ringt mera heller. Ingen av er trots att en av er hade lovat att ringa oftare, speciellt nu när jag inte kan. Har hört att ni inte hör av er till andra heller, vilket är tråkigt. Och intresset för mig eller Hemi i huvudtaget verkar inte finnas kvar, vilket är ännu mera tråkigare.

Kan förstå varför det kan ha blivit så MEN.. då finns det några MEN..

Att vi bara är i Övik och hälsar på. Det har sina orsaker. Vi väljer inte att inte komma eller fara någonannanstans men då vi inte har råd att egentligen ens åka ner till pappa (som tidigare) då betala han för att vi skulle ta oss ner till honom.. han tankade bilen så att vi kunde sen ta oss hem till Vilhelmina igen. Allt det för att vara med oss eller träffa Hemi. Så har det alltid varit tidigare, det är pappa som sponsrat oss så vi har kunnat åkt ner så ofta som det blivigt. Sen att det inte blive någon tur någon annanstans har sin orsak: PENGAR. Det kostar att pendla, än om det bara är så 10 mil T/R men vad gör man då man inte haft råd?! Trodde ni skulle haft förstående och har även pratat om detta. Men det ska väl inte BARA hänga på oss när det gäller besök. Ni har kunnat många gånger kommit ner till Övik då vi inte tagit oss nån annanstans förutom hem till Vilhelmin igen. Har funnits så många tillfällen som ni har kunnat kommit förbi. Speciellt nu när Hemi varit med mig både förra veckan här nere i övik å sen en vecka tidiagre för 1 månad sen var han här en hel vecka. Blir så less när det bara ska hänga på oss, ni må kanske inte simma i pengar heller men vi har iaf varit ner tidigare till er då hemi var nyfödd. Då vi 1 gång blev lovade bensinpengar för att komma ner då det var stor kalas me mycket släkt å sånt. Men då hade vi hade verkligen inte råd, utan vi tog från våra matpengar till att åka ner eftersom ni lovade oss att ersätta för dom pengarna då vi kom ner men vad hände när vi kom ner, jo 1 hundring fick vi men inget mer. Det tycker jag var dålig stil att lova men sen inte kunna hålla det, speciellt då vi fick ta från pengar som egentligen skulle gå till mat!

Och nu som vår budget ser ut ligger vi endå minus varje månad några hundralappar (eftersom nu när ja pluggar å får typ ingenting i pengar) så är det som det är. Bara tillfälligt men nu äre taskigt då det gäller pengar. Sen när jag ska stå å betala för saker som ja inte ens kan rå för heller, det är också dåligt, att ja ska få skulder för sånt som ja inte ens har å göra med.. men bara för att jag ska vara snäll och ställa upp med mitt namn (inte bara 1 gång) så åker man på en massa jävla betalningar som jag inte rår för. Näe, har ställt upp så förbannade mycket så jag kan spy, är så besviken. Det är så knappt jag kan pendla mellan skola å vilhemina om helgerna också men vad gör man? Och nu mitt uppe i en flytt så kan vi inte fara och vara borta hel helger heller, vi måste ju hem till vilhelmina och packa och förbereda, måste snart förbi mitt förråd som ja har i storuman med och hämta bebisgrejer till den nye så det är fullt upp. Vet att ni velat att vi ska komma nån helg men då vi inte har råd.. ni kan väl lika gärna komma förbi då vi är i övik, istället för att vi inte ska ses alls! Hemi ska träffa sin mormor, det tycker jag också men som vi haft det och har det nu måste ni också förstå. Samma vet jag för eran del men sen om ni väljer att inte ha kontakt alls är det upp till er. Tråkigt som fan bara att det blivit såhär

Jag vill inte säga upp kontakten med er, Men om ni vill göra det med mig kan jag ju inte hindra er heller

Nu är det faktiskt jag som har flyttat och jag kan inte längre anpassa mig efter allt och ALLA! Om folk vill så gärna träffas får dom antingen passa på när man e nere eller komma upp till Vilhelmina, inte bara vi som ska behöva åka runt en masssa för att folk ska träffa en. Speciellt när inga pengar finns för det. Upp till var och en å har man det taskigt med ekonomin så äre bara så. Det är slut med "daltandet" nu att vi ska hålla oss efter alla andras pipor. Passar det inte så får det fan vara också




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0