glömska jag och fler paket

Var in på Vilhelmina nu i eftermiddags, å glömde typ allt som jag skulle göra. Handla gjorde vi men panten glömde vi. Sen glömde ja köpa frimärken å kuvert.. å glömde Apoteket. Typiskt. Tror att glömska Camilla är var trots att min graviditet är över.. haha. Nästa sväng ner på villis blir troligtvist på måndag om inte pappa kommer nu i helgen, då blire en sväng in på platsn.

Fick hem 2 ytterligare paket nu :D Wiie hii



Tack så mycket moster Vichie för mössorna åt barnen <3 Jättefina (=



Och nu fick ja äntligen min present från "vi föräldrar" prenumerationen
En bok :) Ska bli intressant läsning det



Vad händer i helgen då? Jo blir nog besök av svärföräldrarna, fixa m xtralyserna och att Pappa ev kommer beroende på vädret (så att det inte är snöstorm) sen ska ja försöka hinna ta mig an sovrummet, få ordning på all förvaring där med lådorna å få tomt på ytorna.. ska bli så skönt att få det fixat.

¤    ¤     ¤

Hemi la sig för kvällen fö en stund sen, å lillan ligger i sin stol här bredvid och sover som jag vet inte vad.. x) hon blir xtra krävande på kvällen och morgonen har man börjat lägga märke till nu.. hon ska verkligen intensiv amma, ibland uppemot 3 timmar i sträck får jag sitta å shifta mellan brösten.. Åhh så ont jag har i dom, snacka om ömma.. helst då hon i snitt suger 20 min/bröst sen byter man igen.. å får hon inte bröstet blir hon helt omöjlig att göra med! Det blir rent sagt kaos, så ja vet inte om jag har lite mat, men samtidigt så sprutar det minst 2 ggr/dag från brösten så ja har samlat upp rätt mycket i mina "bröst koppar".. fast 1 natt höll jag på att bli tokig, för ungefär 3 dagar sen så efter 4 timmars amning gav jag upp, å gav henne lite ersättning för mina bröst var så ömma. Hoppas det bara är en tillökningsperiod.. att hon stimulerar brösten mer för att sen få mer mat just då. Jag hoppas verkligen jag får behålla mjölken längre denna gången.. med hemi så kunde ja bar amma 1 månad sen gick det inte längre, mjölken tog slut..  Så nu hoppas ja kunna amma iaf tills hon är 4 månader. Går det längre gör jag det.



Näe, nått slag av fika sen teve om daniel slutar spela nån gång ;P


Tjiing!! <33




Kommentarer
Postat av: Marlene

Hihihi, den där boken är jättebra! Jag fick också den när jag började prenumerera på Vi föräldrar :) Vad gäller amningen så tror jag garanterat att det är en tillväxtperiod, de växer ju så grymt fort sådär i början. Förstår att det känns tufft och motigt men du får trösta dig med att om du bara härdar ut nu så kommer det gå bättre sen. Har ju inte heller någon bra erfarenhet av amning men jag vet att nästa gång ska jag verkligen göra mitt yttersta för att få det att funka, vilket jag inte gjorde sist utan gav upp då jag kände mig så kass när det bara strulade.



Kram

2010-12-17 @ 21:04:25
URL: http://solkatt.wordpress.com
Postat av: Victoria

Så den virriga Camilla har kommit tillbaka? ;) hehe Nejmen... Det blir ju lätt så när man har mycket att tänka på. Slutar med att man glömmer det viktigaste. xD

Ja, inte hade jag tänkt att småttingarna skulle frysa om huvudena i vinter. ^^

kram

2010-12-17 @ 22:12:28
URL: http://victorianilsson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0