Träning 2011

Är riktigt taggad nu inför min träning 2011

Träning har alltd varit en stor del i mitt liv, tills innan Hemi kom då. När jag fick reda på att jag var gravid för först ggn så la jag hlet av med träningen.. för att inte riskera missfall. Sen efter Hemi kom var jag återigen på hugget efter det långa uppehållet som det blev.. men dröjde ju inte länge innan man var gravid igen, så efter 2 månader nystartsträning var det bara å lägga av igen, för att minimera riskerna för missfall å allt. Och nu har jag nyss avslutat denna graviditet.. längtar så mycket tills ca 2 månader har gått.. då är jag startredo, mer än någonsin! Har redan nu börjat planlägga mina mål och min träning. Har inte vägt mig än sedan förlossningen.. skulle va kul å se hur mkt jag väger nu och hur mkt jag gått ner sen Holly föddes. Har ju ingen våg hemma.. så ska försöka hitta åt en å väga mig och göra en viktuppskattning. Vet iaf att min drömvikt ligger åtminstonde 10-20 kilo bort, och då är det vikten som jag BORDE väga och som jag VILL väga.

Men prio nr 1 nu är att komma igång efter ca 2 års uppehåll sedan jag var i topptrim. Att få till min hållning efter dessa graviditeter och burit på sådana magar.. (har ingen hållning alls nu) Att få bättre kondition och bli piggare.. Sen såmåningom bli lättare och starkare. Det kommer med tiden.. ska börjas lugnt. Hade varit skönt med något delmål till Beach 2011.. fast justnu vet jag varken hur mkt tid jag kommer att få till träning (beroende på barnen och annat) så jag hoppas inte alltför mycket.. kommer då inte kunna lägga lika mkt tid och energi på träningen nu som jag gjorde förut.

Nu blire bara till att leta åt mina tränings anteckningar sen förut, tidningar, kläder och annan inspiration :)
Sen ser vi hur det går med amningen, förhoppningsvist får jag amma längre period nu än sist (vilket jag vill) för sen efter amningen ska jag testa en cambridge kur, har själv fått sett den göra underverk.. på bl a några släktingar så jag tror på den :) Och gå över sen till en mer striktare LCHF kost (vilket är bra för Daniel som är diabetiker också..) så vi ska försöka byta över till det i större mängder, jag helst helt men har svår för att få med mig daniel :P

Så Cambridge och LCHF kost.. jag är taggad :) Mer än någonsin. Har aldrig varit med målmedveten om att komma i form, speciellt efter dessa kilon efter 2 graviditeter (eller tja.. det var den senaste nu som ja la på mig vikt) så nu ska jag börja med min planering av träning :) Så kul!





Kommentarer
Postat av: Marlene

Låter som en bra plan, det kommer du säkert fixa! Påbörja bara ingen diet förrän du slutat amma! Du kan ju börja mjukt med att promenera och träna lite lätt medans du fortfarande ammar, kör så ett par månader och öka successivt. Sen när du slutat amma helt kan du börja med Cambridge. Lycka till gumman!

Kram

2010-12-26 @ 12:21:56
URL: http://solkatt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0