Fonder och Stipendier

Tips på Resestol :)
199:- hos Babyproffsen, trä den bara över vanliga stolen så äre klart!

Vi har en sådan åt Hemi, vi som gör mycket resor.. då är den perfekt.

 

Igår efter allt var klart på skolan var jag med Sofi och Lisa först åt vi lunch, Kina Buffé :D sen åkte ja å Sofi till helge och var med honom.. sen kallade plikten, Daniel ringde hela tiden och tjata att ja sku komma hem.. för han hade tråkigt. Så jag åkte hem t pappa där han och Hemi var, åt mat och städade. Sen blev de att titta på "Livet på BB" sen sova.

Justnu däremot sitter jag och letar stipendier och fonder som jag eventuellt kan ansöka om.. eftersom det kommer bli otroligt tajt om pengar när jag studerar.. för allt jag får in kommer att gå till mat åt Daniel och Hemi (eftersom vi har en sådan upplagd ekonomi att han står för boendet och jag för maten) Och nu när jag kommer at leva på möjligen bara studiebidraget och ev inackordering så blir det inte som att gå mammaledig.

Men det negativa med att söka fonder/stipendier är att det kan ta jättelång tid.. att söker jag nu kanske jag får svar/hjälp i December.. men det är NU jag behöver det!

Så när det inte finns nån annanstans att få pengar, vad gör man? Chansen är väl 1 på 10 000 om inte fler att man blir utvald, beroende på vart man söker och vad.. suck.

Det är sådana här gånger, när jag verkligen behöver pengar jag blir så arg på dom som inte kan offra ett snus/cigarett beroende för barnens skull.. (för det kostar så mkt i månaden att röka 1pkt/dag  /  1 dosa/dag) Näe, jag har ingen alls förståelse för dom. I need my money!!

Fortsätta leta vidare nu.. Tjiing!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0