oj!

Glatt överraskad när jag loggade in på blogg imorse, hade hela otroliga 468 besökare igår! Oj, undra om det var förlossningsberättelsen som alla ville läsa eller vad, herregud

Överraskningar välkomnas alltid, men avskyr att bli överraskad ibland faktiskt, helst när det inte var något som man förväntat sig. Vad som hör till saken var att jag var inpå kontot mitt igår, sku se vad den nya bb blev nu med 3 barn men stod oförändrat från tidigare, ringde då på FK och fråga vart mitt 3:e bb höll hus och fick til svars att det kommer månaden efter att barnet är fött. Ja det kan jag förstå, men är det så bokstavligen? Har ju gått 3 veckor sen hon föddes (alltså nästan 1 mån) borde jag inte hunnit fått tills den 20:e då? Nej, det kommer inte förrän i slutet på Mars. Hade ingen aning om det, minns inte hur det var när Hemi föddes hur lång tid det tog men med Holly fick jag den närmsta 20:e månaden efter (född 30 Nov) fick alltså 20 Dec bb för henne, hmm.. ja justja, hon hann bli född den sista nov! Alltså om hon hade blive född 1:a Dec hade jag fått väntat tills 20:e jan, hur sjukt system är det inte?! Dom som e född från mitten tills sista på månadena får vänta kortast tid, medan de som hunne blive född i början på en månad får vänta uppemot 7 veckor, ja 2 månader?! Nä FK ni borde se över systemet litegranna å göra det vettigare, jag är nog inte den enda som tycker det.

När det frågetecknet blev utrett var det städ på schemat här hemma, drog igång tvätt och har nu en massa kläder åt lillan som e klart (från de som holly hade första tiden) sen inväntar framöver en urrensning av alla kläder å ska spara undan favoritplagg till framtida barn, för justnu är det "platsbrist" i förrådet här hemma så allt som kan lämna hyllorna är positivt, när nytt alltid ska in för barnen växer!

Idag då, solen skiner och värmer på här hemma så funderar på en tur ut efter att barnen sovit lunch och ser hur dom mår efter det. Både Hemi å Holly e dundersnoriga och allmänt hängiga och orkeslösa, så skulle sitta fint att få ut dom så de piggnar på sig och tillfrisknar för det är ju jobbigt för dom när de inte ens orkar med sig själva.. så hade vare det ultimata att fått gått ut till solen en sväng sen :)

Nu njuter jag av en stunds lugn, lillan har varit onöjd sen imorse men somnade just. Hemi å Holly knåpar på i rummet och om en stund vankas lunch å sen sängen. Själv blir det amningstajm, äta lite och plocka som vanligt här hemma.



tjiing!! <333








Kommentarer
Postat av: Martina

Visst är det störande med barnbidraget. Min Emil föddes 1 November, så vi missade barnbidraget med en dag. Så när vi väl fick det var han nästan två månader. Kändes jävligt surt.

2012-02-23 @ 11:56:38
URL: http://mslarsson.blogg.se/
Postat av: camilla - Hemis och Hollys mamma

Javisst är det?! suck

2012-02-28 @ 20:07:32
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0