mitt Smink och tips

Har fått många frågor om vad jag använder mig av för smink och rengörning i huvudtaget.. så nu gör jag ett "reportage" om smink och berättar vad just JAG använder :) Jag blandar lyx med budget

Rengöring | Tvål torkar ut hyn och jag som har torr hy använder detta:



1. Garnier Skin Naturals, Clean Sensitive, Ultra comfort cleansing water
2. GUNRY Make up pads
    

Användning:
Ta några pads och fukta dem med rengöringsmedlet och dra sedan bort sminket
från ansiktet, använd inget vatten utan ta bort mejken med hjälp av bara detta.

Basen | För att få till den perfekta basen som håller använder jag detta:



1. Nivea Visage DNAge Dagcreme
2. MAKE UP STORE liquid foundation "Milk" 
3. MAKE UP STORE Cover Mix
4. MAKE UP STORE Wonder Powder "Sahara"
5. Compact Powder by H&M "11 ivory mist"
6. Puder borste ZTIZ (30:- på dollarstore)
7. Powder brush no.9
8. Foundation sponge
9. MAKE UP STORE pensel till "Cover Mix"

Användning:
Först tar jag DNAge cremen och smörjer in ansiktet och låter
det torka in, efter det börjar jag applicera foundation och tar bort mörka ringar
under ögonen/finnar/utslag med hjälp av "covermixen", sen pudrar jag ansiktet
och kollar så att det inte blir några kanter.


Rouge | För att lägga lite struktur i ansiktet använder jag dessa:



1. Blusher ny H&M "16 Tender Rose"
2. GOSH Pressed powder "03 Warm Sand"
3. Rouge borste ZTIZ


Användning:
Det vanliga sättet är att lägga rougeborsten precis under kindbenet och
där borsten ligger under kindbenet ska rouget ligga. Arbeta sedan snett uppåt
och utåt. Detta gör att du får mer definition i ansiktet. Anrs kan man lägga
rouge på äppelkinderna, Le och dutta på där kinderna står ut som mest

Tips för att trolla bort dubbelhakan eller rama in ansiktet:
Ta ett puder som är mörkare än din hudton och gör en "kant" längs
med käklinjen. Pudra under hakan och fram och tillbaka längs linjen 
och sen lite längre ner för halsen under hakans parti. (Rama in ansiktet)
Ramar du in ansiktet på det här viset så trollas överflöd av hals bort.
Till detta använder jag själv GOSH puder

Ögonbrynen | Istället för att färga brynerna varje månad så målar
jag dom för varje gång jag sminkar mig och då använder jag detta:



1. Eyebrown shadow by H&M
2. Kajalpennor (svart, svart och brun) från tidningen SOLO
3. Viva La Diva Eye Brown Pencil "30 Charcoal"
4. Ögonskuggs borstar ZTIZ

Användning:
Tar först den ljusbruna skuggan och penslar på ögonbrynet. Jag börjar i mitten
av brynet och drar utåt sidorna så att man slipper en stark kant i början eller i
slutet av brynet, tar sen den mörkare bruna och fortsätter likadant. Sedan tar jag
den svarta "viva la diva" och drar försiktigt som små strån längst hela brynet och
som slutfinish penslar jag lite mera av det mörkbruna och tar lite kajal på det.


Ögonskuggor | Brukar ibland lägga en lätt nyans till vardagsmejken,
även eyeliner och då använder jag mig av detta:



1. L´ORÉAL Paris star secrets kit Doutzen Kroes
2. DEBORAH MILANO 24ORE Eyeliner
3. MAKE UP STORE Eyedust "Mercury"

Använding:
Tar en ljus skugga och lägger den över ögonlocket, sen arbetar jag med olika
färger (om jag ska ha fler än 1) men anrs räcker det med 1 skugga, och en
ljus och då använder jag mig av Eyedusten :) Vid användning av Eyelinern så
tar jag den längst ut på ögonlocket (ovanför fransarna) och drar en linje från
sida till sida


Ögonfransar | Beroende på vardags/fest mejk så har ja olika mascaror
som gör olika saker. Den ena formar och den andra ger volym. Iaf så
använder jag mig av dessa:



1. Ögonfransböjare från H&M
2. L´ORÉAL Paris EXTRA VOLUME COLLAGENE Waterproof
3. Maxfactor Masterpiece Beyond length Mascara "Moonlit black"
4. ISADORA VibraLash Mascara 3 Speed "01 superblack"
5. CLINIQUE high impact mascara "01 black"


Användning:
Böjer först fransarna med fransböjaren. Sen för att det ska bli mera hållbart
(oavsett om det är vattenfast eller ej) så tar jag lite puder först på fransarna,
ett tunnt lager (hjälper även volymen) Sedan börjar jag med att pensla på
mascaran på de nedre fransarna sedan ovanpå de övre fransarna och tillsist
drar jag mascaran upplängs fransarna och sicksackar. Läter det torka litegranna
(inte helt) och sedan drar jag på 1 lager till :)


Läppar | Har hittat några favoriter jag inte kan vara utan när det gäller
läppbalsam, gloss eller stift, jag använder mig av dessa:



1. Pierre René Gloss Sweetberry "No 29 yummy berry"
2. ISADORA Liptreat flavored lipbalm "73 Mango passion"
3. Nivea Lipbalm "AngelStar
"

Användning:
Innan du lägger te x läppglans så lägg concealer runt läppkonturen och dutta
försiktigt ut den med fingret/pensel. Detta gör att läppglanset fäster bättre på
läpparna och det ser mindre kladdigt ut om du lägger läppstift eller glans på.

Kommentera gärna! Hoppas tipsen kommer till användning, är bara glad
om dom varit till hjälp och vid fler frågor så skriv en rad :)
Tjiing! <33



Kommentarer
Postat av: Sanne.

kul och se vad andra använder :) hur är make up stores grejer? och vad kostar dom? :)

2010-09-08 @ 14:48:47
URL: http://dotterochjag.blogspot.com
Postat av: Camilla!

Tycker dom är jättebra, lite dyra fast bra också :) Beroende på vad du ska ha så kostar det ju olika men t ex ögonskuggorna ligger väl på 100 nått, sen foundationen min från make up store gick på 500 ungefär.. så det ligger ju lite i pris men suveräna grejerr! Lycka till!

2010-09-08 @ 21:16:31
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: Mia =)

Skriv en rad här.. :)Vad duktig du är! Sminkar mig inte varje dag längre, bara Joel som ser mig :P

2010-09-15 @ 14:22:42
URL: http://leftinthedark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0