Flytt flyttad till tidigare datum

Vår hyresvärd ringde idag.. och sa först att vi sku vara utflyttade till nu på MÅNDA! (eftersom det är en kille som vill ta över vår lägenhet) Men det är helt omöjligt i dagens läge att hinna flytta ut alla möbler/grejer under veckan då vi inte har allt färdigpackat + att ja e i Övik..  Fast datumet för utflyttningen blev flyttat till den 15:e istället. Men dock så kommer våran nya lägenhet inte vara klar tills dess heller, men vad gör man? Vaktmästaren som har hand om lägenheterna hade blivigt uppbokad med annat jobb för kommunen så han skulle inte hinna renovera lägenheten, vilket är surt. Hemis rum är det värsta i sitt slag.. bara färgen, chock Lila typ, jag spyr då ja ser färgen.. vill ha bort den!

Men men, vi får iaf flytta till större än vad vi har nu, hoppas att all renovering blir klar innan bebisen kommer.. men man ska inte hoppas på så mycket i dagens läge. Justnu är det sagt att vi ska ta renoveringen ett steg i taget, men känns fel att vi ska betala sama hyra som alla andra lägenheter som är HEL RENOVERADE redan..

Nått bra med dagen är att pappa bjöd på en Maxdrive-in, Frisco burgare å lyxshake blev middagen för dagen :) Sen är det Desperate Housewifes premiär ikväll, FÅR INTE MISSAS!



Usch min rygg.. vad bebisen ligger med benen mot rygg/revben.. vilket tryck man kan känna ibland alltså :)

Näe, ska ta mig an disken och sedan göra iordning bilder på Bdb "Lägga in bilder på dom som ville att ja skulle skriva vad jag tyckte om dom" :) (ni som inte mailat bilder, GÖR DET! Fattas fortfarande..  maila till: [email protected])



Tjiing!! <3




Kommentarer
Postat av: Emma Lundgren

Hyresvärden kan inte tvinga er att flytta innan det datum när ni ska flytta!! varför gick du med på den 15e? :O för det har väl inte gått de där 3 uppsägningsmånaderna?? Shit vad jag blir förbannad! Har folk aldrig nå vett? Om ni säger upp lägenheten så betyder det att ni ska flytta om 3 månader om ni inte säger nåt annat. Vilka svin det finns...

2010-10-06 @ 08:02:29
URL: http://emma-lundgren.blogspot.com
Postat av: Victoria

Det är väl inte den nye hyresgästen som ska behöva bestämma när denne ska flytta in? Ni måste ju få tid att flytta ut först. Om denne råkar stå utan bostad nu är väl inte erat problem? Tycker inte ni ska behöva stressas på grund av det.

KRAM

2010-10-06 @ 08:39:38
URL: http://victorianilsson.wordpress.com/
Postat av: lovisa

åh så roligt!

2010-10-06 @ 08:54:54
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Frida

okej ingen alls? har ni frågat någon då? Ingen vet ju typ det? tänkte isaksson? jag och David? agneta och pererik har ju ALLTID hjälpt er vad ja då vet! Så ingen hjälp alls kan du ju inte skriva:S Men dem i övik då, du känner väl många där? :) Kraaaam :D

2010-10-06 @ 12:18:50
Postat av: Camilla

Emma - Näe, men vi har skrivit en fullmakt att om det är någon som vill hyra inom de 3 uppsägningsmånaderna så får dom göra det, så vi får flytta fortare ut ur våran nuvarande lägenhet :) Fast problemet nu var bara att dom hörde av sej 6 dagar innan, vilket inte är OK. Men datumet är flyttat tills den 15:e istället vilket är bra!



Victoria - Näe, så är det inte. VIBO (vår hyresvärd) har datumen 15:e och 1:a varje månad, sen kan man deala emellan också men nu var det taskigt av dom å ringa 6 dagar innan, så nu blev det 10 dagar tills flytt istället eftersom vi sagt 15:e/1:a beroende på när. :)



Lovisa - Jamenvisst ;)



Frida - Vi får ju hjälp, fast på veckorna när folk jobbar är det svårare, det var det som jag menade, nu när det först lät som att vi ksu vara ute på 6 dagar. För t ex per erik e borta om veckorna, isaksson jobbar borta om veckorna.. men om helgerna ska det inte vara något problem tycker jag :) Bara denna vecka som blev lite knas när jag är i Övik tills fredan å för egen del får inget gjort med flytten, då återstår Daniel å Agneta som ja vet håller på nu, sen vet jag inte vad som är sagt. Så någon flytt av möbler eller andra saker blir nog iaf inte förrän till helgen för ja vet inte hur mkt daniel har hunnit packa ihop heller :) Jo ska höra med pappa om han kan följa med till helgen eller så, det är väl den enda jag kan tänka mig här nerifrån

2010-10-06 @ 16:47:25
URL: http://hemismamma.blogg.se/
Postat av: Frida

Ja men de förstår ja när de är på veckorna.

För de kunde misstolkas om tex mamma läst de skulle hon blvit jävligt ledsen!

Men lycka till i helgen då men flytten :)

2010-10-07 @ 10:13:11
Postat av: Camilla

Jo såg nu hur fel det stod egentligen, annat än vad jag menade x) Nämenvisst, jag hade då misstolkat det om ja var nån annan än mig själv.

Jotack :)

2010-10-07 @ 11:43:19
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0