23 November

Godkväll, imorse efter vällingen
fann jag min lilla goding såhär



<3
_________

Sen kika ja ut och såg att det kommit ännu mera snö :D

"hej du mitt vinterland.."

Såhär ser det ut hemma utanför hos oss :)





Riktigt mysigt vinterland är vad vi har :)
-
Idag gjordes en planerad tripp in på vmina med Svärmor och Frida :) Vi åkte lagomt in i tid och gjorde bort några "brev" ärenden, så nu är det kalkulerat rätt vad gäller vår nya ansökan av bostadsbidrag.. fårse vad vi får för dom nusnart.

Behagligt kallt idag, inte för mkt och inte för lite heller tror vi hade runt -13, lagomt jämfört med igårkväll då vi hade -24 här, och kallare skare bli! Det är såna dagar man inte vill att bilen ska dra sig ifrån en och bli opålitlig, men hittills har bilen startat, UTAN motorvärmare. Fast klart, det har den ju sen förra vintern med.. :)

Efter lite fler pappersärenden var det dags att handla, hade bläddrat grundligt igenom alla reklamblad (eller alla, dom 2 affärer som vi får reklam från, ICA och Coop..) och skrivit min handlar lista, fick dessutom användning av vår rabatt från ICA, hade fått hem 50:- i erhållen bonus, så det var inte dumt :) (tänka sig sen vad mkt vi kommer att få, väl den dagen då jag löser in mitt "temperära" ICA kort, har använt det snart 6 månader nu och hur mkt har ja inte handlat å dragit för att få bonus? mkt pengar! Så snart jag får orken ska ja fixa det till Daniels befintliga ICA konto så vi får hem bonusar oftare :)

Fynda även aminingskupor på Coop (dom hade nedsatt denna vecka + att jag hade en kupong på 20:- rabatt) men nu efteråt när ja kikar på kvittot fick jag inte dom dära 20 kronorna i rabatt :( det var ju typiskt.. och kupongen behöll hon i kassan, attan också! 20:- är ju endå 20:-..

Men frånsett från den missen så har jag allt till mitt bullbak, vad det blir exakt får jag se, men hade iaf tänkt mig nån sats imorrn om det tillåts här hemma :) saffransbullar är tanken.. nu när saffranet var så billigt på ICA..

Fast dom 2 nöjdaste fynden idag på ICA var..


Köttfärs! jag vet det låter vansinnigt men med priserna här uppe var ja fan glad att ja fann köttfärs nu för 35:-/kg.. så ja kom över en storpack med 1600 gram som kostade 58:- (BILLIGT här uppe!) Här har jag nyss om pakiterat de inför frysen..



Och Julstjärnor :D 2 för 25:-, ska nog köpa fler om det blir fler
turer ner på platsn, dom var riktigt fina också :)



______________________________________________________________________

I detta nuet då jag skriver så är min mage så stenhård at jag vet inte vad. Har hittills inte kännt den såhär hård emd denna bebisen, men känner absolut ingen smärta eller något annat, hoppas bara att det är på G nu vilken dag som helst. Hoppas också att jag ska få en Pang boom förlossning nästan, vill inte härda ut en massa förvärkar, men eftersom jag inget haft hittills i något längre förlopp lär det gå undan utav helsikke nu, med tanke på förra gången.

Lite som ja kännt idag är endå ryggen, den dära molnande mensvärken i ryggen (ingen annanstans) så det borde vara lite på G nu tycker jag, för kallsvetten har runnit tillåirfrån, hoppas! Men ska inte hoppas för mkt, låter det ha sin gång några dagar till, sen om inget händer ska ja pröva nått som kan kicka igång det lite ;) har lite reservplaner som jag isf ska testa.
_________________________________________________________________________



När vi kom hem var Daniel alldeles slut på, så han somnade när han lekte med hemi, eller tjaa.. han hann inte mera än att lägga sig så somnade han :P :) hemi han lekte på han i lugna ron :)

Sett DH ikväll med, sen slöat vid datorn.. eller kollat runt å det, som vanligt.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Idag har även jag och D varit tsm i 22 månader <3



Denna bilden får avsluta dagens inlägg :)
(bild tagen för snart 1 år sen på
förlossningen då Hemi var nyfödd)

Tjiing!! <3

9, snart 8 dagar kvar..







Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

va söt bild den första :)

2010-11-24 @ 11:00:27
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: camilla

Aw, tack :)

2010-11-24 @ 17:26:42
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0