inomhusförmiddag

Sådärja. ALLA barnen sover lunch sen ett tag, samtidigt dessutom! inte dåligt (:

Haft en mysig och nyttig föriddag här hemma med dom, mer lek än stök å bök
för omväxlingens skull. Böev ju såpass mkt städ igår så inget som behövdes idag
alltså mer tid till att bara vara. Sen klämde jag in ett pass Aerobics på 60 min
imorse, samt hantelträning för armarna, bröst och axlar. Tot träningstid blev nästan
2 h då jag fick avbryta lite nu och då när man var vid sällskap med barnen :)

Så nu en jordgubbsshake senare och snart en chokladpudding som väntar
så sitter jag och kikar datan lite. Skittrist väder idag, ser ut som åskan skall
komma (så svart ute äre!) så planerna på att vara ute gick helt i spillror!

Men men fullt upp hela kvällen har vi för det, baddags av alla barnen
innan läggning och det är som ett storprojekt det, hehe så kanske lika
bra att man haft en innedag trots allt. Är ju Trollis imorrn igen för Hemi
& Holly så blir förberedning inför det också med deras ombyten osv.

Hoppas då på någolunda väder ikv så man kan ta sig en promenad
innan läggdags så man sover bättre :) Är ju trots allt viktigt med sömnen..
Man förbränner ju omkring en 70-80 kcal/h i sömn.. och bara min kropp
(eftervikt å längd) förbränner i vila ca 1600 kcal/dag, och då är nog
sömnen inkl i den uträkningen.. ja inte lätt å ha koll på dessa kalorier
men kul och intressant äre allt :)

Ne börja med förberedelserna inför dagens middag som sen ska äga rum
här hemma för resternade av familjen..

tjiing!! <333





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0