5 kilos klubben!

Och nu var onsdan gjord. Det är lugnt här hemma mitt i snart natten och alla sover förutom jag. Har hållt på det sista med tvätten så nu är de sysslorna för morgondagen borta, väldigt skönt :) Anrs ha dagen innehållit det vanliga, plock och städ här hemma och bus å lek.

(Såhär ser vårt kök ut (för det mesta) men mitt under matlagning äre inte såhär
fint och tomt, men en 15 min efter maten ätits klart äre såhär igen :)
Plockar man på en gång å tar hand om det så går det!)







Blev också BVC besök för Novas del, hon vägde nu ca 5,4 kg och är 58cm lång. En ökning på ca 500 gram sen sist (2 veckor sen) så hon får då i sig maten än fast ja kan tvivla på min amning många gånger när hon ibland är så onöjd. Men se då på siffrorna att det rullar på bra så är då ingen tvekan att hon får i sig det hon behöver. Så allt var bra, förutom att hon blive så förkyld! Tjock i bröstet och hostar, så nu blire koksaltslösning i näsa å sen bröstmjölk på det, hoppas det lindrar å gör att hon blir friskare. Hemi å Holly är också sjuka, det har dom varit nu konstant senaste 3-4 veckorna, dom var friska före det men de höll ej i sig länge. Så med andra ord, det går mer eller mindre runt här hemma, en väldigt ond cirkel :P

Sen måste jag bara berätta, fyndade värsta goda och billiga middan idag! Middag för 5 pers, notan = 5+10+20+5 (40:-) Färsk pasta på spenat som var på nedsatt (kort datum) (5:-), bacon 2 pkt på ICA (5:-/st), carbonara mix (20:-), mjölkskvätten till carbonaran (5:-) Det blev vår middag, tänk om man kom undan så billigt varje gång, ja ofta gör jag det iaf med mina fynd :)

(lite suddig bild men här är vår lilla nalle, som fick byta upp sin overall
storlek för 1½ vecka sen, så nu är det stor 62:a hon har :))



Ne, väcka en slumrandes Nova för att inta amning innan ja intar nattsömnen.

tjiing!! <333



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0