Förlossningsredo

Ja då var knoddarna lämnade hos dagmamman. Blev en tidig dag imorse
när dom ska vara där 8.00 redan :) Då måste vi åka härifrån senast 20 i,
så ja siktar alltid in på att ha bilen körklar halv 8 för att slippa stress.

Innan jag kom hem från lämningen var jag hos bm för koll. Allt såg bra
ut som hittills, men något som hade skjutit iväg var otroligt nog mitt SF
mått. Har haft en "berg och dalbana" till kurva denna graviditeten, har
tagit en bild från min mödrajournal å fyllt i det sista sen ja varit där
senaste gångerna då får ni se hur den ser ut:



Ja som ni ser ligger mitt mått nu på 40 cm, en ökning på 3 cm på 5 dagar!

Så nu vort det tal om ev ultraljud för att se hur läget är där inne, mkt vatten/stor
bebis (?). Har ju ej gjorts några ulj alls sen rutinkollen som görs vecka 17-20,
eftersom kurvan varit stabil men nu sköt den rakt uppåt så min bm sku ringa
till Fl och resonera kring detta om det behövs en koll eller ej, isf blire att dom
sätter ett slutdatum som de gjorde med Holly och då fick jag endast fram
tills bf på mig, hade inget hänt innan dess var det tal om snitt eller igångsättning
för att barnet var så stort. Åhh, vill verkligen inte sättas igång eller snittas!
Menar Holly var ju enorm, så nog ska ja få ut denna också utan problem,
men inget datum är satt, Än. Har 2 dagar kvar till nu till bf iaf.

Sen gjorde hon en gyn undersökning och kände där nere och sa att
livmodertappen var som den skulle nu inför fl, men jättemjuk! Sku
det börja starta så kommer det att gå undan, lite värkar sa hon och
den sku va utplånad direkt. Men fortf är det stenlugnt, har inte gjort några
ansträgningar än fysiskt för att få igång något, har endast sen 2 dagar nu
drucke Hallonbladsteet där som gav effekt sist och underlättade till en stor del
så dricker för fulla muggar nu här hemma om dagarna och har börjat pumpat
ur brösten för att få igång lite mjölkproduktion lagomt till bebis ankomst.

Bm ska höra av sig under dagen hur det blir med allt, om jag får ett "bäst före"
datum eller om jag ska få åka på ulj koll i Lycksele eller om jag kanske t.o.m
blir inlagd tack vare att jag e sån raketföderska? Ja vem vet, nu kan allt hända.

Uppdaterar senare vad som kommer att bli när hon ringt mig :)

Slänger in en magbild från idag (39+5)



Jämförelse bild med föregående magbild
<--- 5 dagar sen | Nu idag --->



Jag har inte ens märkt att magen vuxe så mycket, för man ser
skillnad på dessa bilder! :O sen ha magen sjunke mera ser man.

Så nu blire spännande och se om det vill hända nånting innan bf eller om
jag går över tiden. Är ju trots allt 2 dagar kvar på Januari.. och nu när
hon varit där nere och "rört om i grytan" vet man ju aldrig :)

Vem tror att jag får en Januari bebis? :)

tjiing!! <33





Kommentarer
Postat av: Frida

Ingen januari bäbis! Stanna kvar där inne till februari!!!;-)

2012-01-30 @ 11:50:44
Postat av: Sara med Novalie

Pojke eller flicka? =)

2012-01-30 @ 14:26:21
URL: http://saraselinda.bloggplatsen.se
Postat av: Emma - mamma till Maya

Oj vilken skillnad! Då kommer nog bebisen vilken dag som helst =) Lycka till!

2012-01-30 @ 15:00:39
URL: http://akeroe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0