Svar på Frågestund

Hittills av Frågestunden har det kommit några frågor som jag ska svara på nu.


Hur känns det inför den kommande bebisen?
Spännande! Blir ju en till som ska ta plats i vårt liv, ett syskon åt Hemi och Holly så det kunde inte ha kännts bättre faktiskt. Än fast det var oplanerat så är det så välkommet. Menar blir det till trots alla odds emot så är det verkligen menat.

Var de planerat?
Nej det var det inte. Som med Hollys graviditet så blev jag gravid igen trots preventivmedel, så nu har vi fått konstaterat att det jag haft hittills inte funkar på mig + andra preventivmedel som kan strykas. Så blir ett ordentligt snack med BM nu sen om vad som kan funka för mig, som jag kan lita på och att jag får må bra med skyddet.

Va tro ni de bli?
Daniel tror som alltid en kille, och det trodde jag med tills vi kollade fosterljuden för första gången på kollen hos BM, då låg det högt (140+) och så var det många gånger besök efter besök och jag hade endast höga flj med Holly å dom säger ju att det vanligen är tjejer om det är högre flj, så trodde då tjej f.o.m att flj var så höga.. Men nu i slutskedet har flj varit lägre (under 140) och då säger dom ju att det är en kille för med Hemi hade jag endast på 130 något, så justnu har jag ingen aning alls. Trodde kille först, sen tjej å nu vet jag inte vad.. så det är 50/50 allt, ena natten drömmer man att man får en dotter å andra natten att men får en son, så justnu tror jag att det kan va vad som helst!

hur många barn vill ni ha?
Jag är rätt nöjd (för tillfället) men vet att jag kommer att vilja ga fler men när det blir får man se. Daniel säger 4-5 barn, han ha ju sina drömmar och ideer och han ha alltid velat ha 4 söner och 1 dotter (i den ordningen också) men den ordningen blev inte som han tänkt sig (haha) men sku kunna tänka mig att ha minst 1 till iaf efter denna.

Varför har ni precis gått ut med såhär sent?
Det blev bara så, Tanken var att inte gå ut alls med det (eftersom vi gillar att överraska och då var tanken att överraska när man redan fått barnet) Men nu blev det inte så, kunde inte hålla mig från att brätta nu just innan. Är int diret något nytt med oss att vi hållt på sånt här länge, Menar med Holly å hemi höll vi tyst fram tills vecka 30 så det var hursom minimum denna gången också, sen att det blev såhär sent gör mig inget :) Bättre sent än aldrig sig



Är det mer ni undrar så fortsätt och fråga på! :)

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: Mikaela

De där med fostrets hjärtljud verkar inte stämma.. bägge mina flickor låg högt.. 140-155, o enligt ultraljudet så e de denna gången en pojke, men hjärtljudet e precis som med flickorna 140-155.. så frågade jag barnmorskan om de där stämmer, fr i så fall väntar jag ju enligt hjärtljuden en flicka till, så sa hon att de där stämmer inte alls.. alla barn har sina egna hjärtljud, o högt eller lågt har inget med knet att göra, utan de e genetiskt vad som e normalt för barnet.. =) Så de kan mkt väl va en kille i din mage med.. 50/50 vad de e =D ska hur som bli spännande o se vad du får, o när du får.. spännande o se vem av oss som ploppar först, jag ska ju ha 3 feb, o de e 3 barnet för oss bägge, så de e riktigt kul o se =D

2012-01-23 @ 21:19:10
URL: http://mammaela.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0