Unga Mammor dokumentär

tidiga mornar denna veckan

Brukar få sova till 06 iaf men Hemi är redan uppe 5 och halv 6 VARJE DAG hittills! Sen är det en del mornar jag vaknat tidigare å att lägg om sig har aldrig varit nån idee när Hemi strax efteråt kliver upp endå. Och konstigt nog var jag pigg nu imorse, men vet att vid 9 kommer jag vara jättetrött.. är som att man måste ha vare vaken en 3-4 h för att känna av segheten :P

Har en maskin på G, tror inte jag hinner så mkt mera för snart ska gröten göras klar, gå ut och göra bilen körklar och ta med vagnen då vi blir lite längre på villis å barnen ska sova lunch å det. Barnen ska va hos dagmamman en längre stund idag, och så ska jag pass på att gå ifrån så dom får vara där själva också, har barnmorskan och andra ärenden under tiden att sysselsätta mig med, var redan tänkt igår att jag skulle dra mig ifrån men vart så mycket å tiden gick fort så vi tar det idag istället.

Sen en kul grej (om det blir av, jag hoppas det för det vore så kul) Vi är ju en grupp unga mammor i Vilhelmina via fb som träffats några gånger, känner några privat också men iaf så har en av mammorna blivit tillfrågad (http://mammamarlie93.blogg.se/) om att vara med en dokumentär, som då ska handla om ämnet Unga Mammor. Tanken är att de som hörde av sig till henne skulle filma t ex en mamaträff då vi träffas allihopen och sen kmr det visas i dokumentären :) Även kommer en tjej ev för att skriva om oss i tidningen i samband med detta. Tycker det låter jättespännande och hoppas det blir av, är tal om redan tidigast till veckan Ev som kommer att det kanske blir något, men vi avaktar och ser vad som händer :) Om detta blir av kommer det sen sändas på 3:an. Hoppas jag kan vara med (är ju osäkert nu när man är i födozoon närsomhelst) men hoppas jag har tillfälle om en träff blir, anrs är det ju så kul endå om de gör denna grejen å att de andra mammorna får vara med :D wiee, spännande!

Ne hänga upp tvätten som nu e klar, sen bege sig med kidsen till Dagmamman

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: anonym

Har det varit jobbigt för dig som ung att få barn? tänkte på att vissa kommer med sina kommentarer och sådant, det är ju inte lika accepterat att få barn när man är runt 19, 20 år...

2012-01-20 @ 09:34:04
Postat av: tvåbarnsmamman madde med döttrarna charlie & emilia

Jaaaa, det låter riktigt jävla kul! :D Hoppas de blir glad, då kommer jag sitta bänkad ;)



Vi har också blivit tillfrågade att vara med fast i tidningen, Göteborgs Posten. Så efter vi flyttat om 1 månad skall det komma hem två personer som skall göra ett repotage om just "unga föräldrar" :) Kommer också bli riktigt kul!



Kram Madde

2012-01-20 @ 11:00:11
URL: http://madeleineeidland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0