Förlossningen inatt

Vilken dag det har varit!

Efter lite stress på morgonen med all packning som skulle ut i bilen, fixa för barnen när Farmor deras sku komma å va barnvakt, ja lite efter om och men var vi äntligen påväg mot Lycksele. Kom dit i god tid och åkte direkt på Dollar innan vi sku käka å sen på sjukan. Men där tog det stopp. När vi skulle iväg med bilen igen var det någe fel för en var helt död! Alltså ingen ström nånstans, å klockan tickade på, inte hade vi nån tid att lokalisera något ev fel då utan vi fick lämna bilen där med alla grejor och börja gå till sjukhuset när tiden för kollen närmade sig.

Tror då inte jag vare så svettig som den promenaden (eller snarare joggingpasset) Väl framme några minuter sen bleve toan först när det kändes som att ja bar på 2 L kiss (haha jättepissnödig var man) å vad mer såg man, jo slemmis som gick. Första undesökningen var det sen, blev då kopplad på ctg maskinen för att kolla hur det stod till med allt. Första gången för mig som de gör en sk ctg kruva så det var spännande. Under loppet av 15 min hade jag tydligen 4 värkar (dock inga jag kände alls av) men dom kom regelbundet. Sen gjorde dom ultraljud för att göra en viktuppskattning när ej det gjorts hittills, och ska bli spännande å se om det stämmer när barnet vill komma.

Kände gjorde dom också och till min förvåning var jag öppen 2 cm, så jag trodde ju att det var riktigt på G å allt men då sa dom det att särskilt omföderskor kan gå flera veckor innan fl och va öppen några cm, så man behöver inte alls känna av det eller några ev värkar som jag nu "tydligen" hade xD Så trodde där för en stund att "ja nu är det på G" men i själva verket kan det dröja allt mellan några timmar till 1 vecka.

Men dom ville ha mig kvar under natten när jag e raketföderska, för dom sa också det att man kan va öppen 2 cm länge sen e man tväröppen å då är barnet nästan fött, så att skicka iväg oss var inget dom ville när dom inte vet hurdan min kropp arbetar när jag inte ens märker nått själv för tillfället.

Så nu ha vi inkvarterat oss på BB i Lycksele, försökte sova tidigare men gick sådära.. blev en aning pigg så ska gå å ta mig en kopp Hallonbladsthe, springa i trapphuset och sen lägga mig så jag har krafter om det sku behövas :) ha ju vare uppe endå snart 20 h å sku det bli fl dags nu vettesjutsingen om man har orken, haha.

Och vad hände med bilen? Jo efter undersökningarna begav vi oss tillbaks via fots och Daniel lyckades snabbt hitta felet. Var en sån simpel grej att pluspolen på batteriet satt lite löst å glappade, så det skruvades fast å sen gick bilen igen. Skönt med ett litet pissfel kan ja då säga, var inte sugen på nån större utgifter nu. Så vi kunde i lugnan ro åka å göra ärenden innan stan stängde helt, sen dess ha vi vare på sjukan bara.

tjiing!! <333





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0