Ljusare mot mörkt

Daniels Kalas, kalasförberedelser för det sen för Pe´s 50 års dag, bakat massa pannacottatårtor, tappat bromsarna på bilen.. det är mycket nu som tar ens energi, inte minst sagt 2 små sjuka barn utöver allt annat som är nu. SJälv har jag nog gjort mitt ang denna förkylningen, har haft jätteont i öron och hals snart en vecka nu men nu börjar det kännas lite bättre :) sen är hemi inne på sin 2:a dag med slemlösande, hoppas det ger resultat så det där rosslandet i bröstet ska vara borta inom kort och att hostan upphör. Holly däremot är för tillfälet "bara" snorig, men räcker gott å väl det tycker jag när det är så himlans mycket nu med allt.

Så påtal om bromsarna där så är vi billös sen i torsdas då allt hände, när ja skulle ner för att handla inför daniels födelsedag men tog mig inte sålångt när bromsarna sluta fungera pga läckage under färden, men det hela slutade trots allt bra. Bilen står här hemma nu och väntas på att fixas så den är körbar igen, men utan delar så blir inget sålänge gjort. Typiskt med sånt här när vi har en planerad trip åt Umeå veckan, så justnu med knapp 5 dagar till planerad avfärd mot kusten ser det väldigt mörkt ut. Och skulle vi få till bilen i tid äre fortfarande en frågan om barnen är friska (för är dom fortf sjuka kan vi inte fara) och sen pengamässigt om vi efter att betalt förra veckans verkstadsbesök + dessa delar till bilen nu som inväntas om vi ens har råd att åka till helgen.. det slog mig nyss att det är mycket mer än bilens bromsarna emot oss då jag ej fått räkningen från grejerna/verkstan och att barnen är sjuka.

Ja alltid ska det vara nått sig, men nu vet folk hur läget är om den planerade helgen blir inställd.

Ne ta sig en bit av min vitchoklad m hallon pannacotta å sen vila sig ett slag medans daniel har barnen då detta är min sovmorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0