Snö

Hej å hå!

Vaken sen 5.40 imorse, dä väckte grannungarna oss. Dom bor precis ovanför oss och deras hopp eller vafan det nu är som lever om så kopiöst men man vaknar av det och blir bara irriterad. Tur grannen "bara" har sina barn varannan vecka..

Men blev på glatt humör fort igen, för nu har det snöat ännu mera här! Hoppas det vill fortsätta komma mera så att kylan blir bekräftad nån gång.. är ju jobbigt näre ska va kallt men ingen snö :P

Nu när jag loggade in nu på blogg.se fick jag se att min besöksstatistik hade ökat makant, igen. Konstigt nog får jag mer besökare för att det står "vecka ... ," Hah undra varför? Har då märkt det att de är endast de gångerna jag har dom som rubrik folk vill tydligen läsa, tråkigt på ett vis men kan förstå vad dom tror det är dom ska få läsa om när jag skriver som jag gör :D Men dom som följer bloggen dagligen borde väl endå förstå att inget sånt förekommer alls i min blogg, och borde väl då förstå men hah ika skrattretande varje gång.





Händer här hemmå då? Barnen leker med varann och det är lugnt så jag passar på å sitter och kikar in födelsedag/julklappar åt dom, kollar iaf in det som kan tänkas vara bra.

Vill hitta nått nyttigt, nån leksak med funktion (som i att lära eller annat) Menar som Lera går det att göra grejer av/leka med. För annars har dom så mkt småplock som bilar och tåg. har hittat en del som jag tycker om och som jag vet b la hemi tycker om också :) Som både han har nytta av nu och som Holly kan nyttja sen, anrs blire ju alldeles för mkt leksaker om man ska ge en massa olika åt dom var! Kommer nu bara å tänka på hur det var när t ex brorsan var liten, första julen å han fick 50-60 paket med allt möjligt. Sen fortsatte det i samma veva varje år nästan men det tråkiga var ju att han var och är inte rädd om sina leksaker alls så det gick ju sönder (riktigt dyra leksaker) nån dag efter jul för att det hade blive kastat i golvet osv.. nä så man ska inte skämma bort dom små, det mår varken barnet eller föräldrarna bra av :)

Har kollat tradera också och hittat en jättefin grej till Holly som jag hoppas jag har en chans på.. men det vet jag om nån vecka när auktionen är slut. Håller tummarna tills dess!

Nä nu ska jag avsluta, klä barnen och gå ut med sopor/återvinning sen handla mat :) och se till så dom får sova lunch i vagnen under tiden, sen in för att städa efter deras lek å bus här hemma

tjiing!! <33



Kommentarer
Postat av: Emma

Böcker är extremt underskattade, men då måste man ju också läsa för barnen tills de klarar det själv.

Annars; pussel, t.ex. http://www.mykidoo.se/puslespil-med-tal :) Hemi har nog (om inte snart) logiken för att pussla ihop pussel som dessa och sedan kommer han att förstå att "krumiluren" (siffran) har en betydelse och då kommer detta pussel att bli intressant igen :) Dessutom så går det att öva färger.

2011-10-10 @ 18:11:41
URL: http://emmalundgren.wordpress.com/
Postat av: Alexandra Shirins Mamma

jag vill med ha snö =) skicka hit lite ;)

kram

2011-10-11 @ 19:42:20
URL: http://shirinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0