KalasTankar

Här hemma vankas det mest sjuka barn och vardagsmåsten. Som nu idag ska bilen rustas med vinterdäck, när det snöade b la igår och kommer fortsätta ikväll tydligen. Märks då när man hänger ut kläderna att det vill frysa nästan så är väl på gränsen att kunna göra det längre. Påtal om tvätt så fann jag iförrgårmorse mitt tvättställe ute nere på backen! Tvätten som var dyngsur tack vare nattregnet och smutig igen, men inte råga på det så hade (antagligen tyngden av blöta kläder + stark vind) brytit av ställningen så den håller inte alls jämfört med dom man är van som troligen är i stål, men det kan ej denna vara när den gav vika för detta!

Så nu i helgen har man tvättat om dessa 3 tvättar och hängt upp dem på nytt här inne, så det torkar segt men vad har man anrs för val? Igår var vi ner på Mikaeli på platsn, hann bara ner sen vare hem igen då Daniel hade glömt sitt insulin.. så kändes som en rätt onödig tripp men vad gör man inte när man måste fort hem igen? Så vi åkte vidare efter att sprutan hämtades till Daniels mamma å var där å hjälpte dom med bla krattningen ute. Hemi hade sin egna korta kratta och spade å gick med skottkärran å tyckte det var så kul :)

Men hade kameran hemma så inga bilder från detta har jag.

Nu idag har det bara varit en innedag här hemma, nog för att man ska va ut med barnen om dom e sjuk, fast pigga nog å vara ute men blev filmmys inne istället när vi hade saker som måste göras. Har kollat efter julklappar/födelsedags grejer nu och kan säga det är mycket.. nu denna månaden äre 4 födelsedagar och sen i nov+dec äre 5-6 st födelsedagar+jul.. känns inge vidare värst kul för börsen såhär sista månaderna på året, men sätter samma "standard" som tidigare att presenter å julklappar ges till barnen, sen har jag min julkortslista och det får duga med det.. hoppas släkt/vänner/berörda förstår :) blir som dyrt å fokusera på alla andra än sin egna lilla familj.. Så ni får nöja er med ev julkort som ploppar ner i brevlådan om börsen vill tillåta utgifterna där. Har trots allt på mitt samvete att hitta på nått xtra spec i år när det är Hollys första födelsedag, och sen den grejen att jag missade ju hemis 1 årsdag sist.. Och som mamma gör det ju ont att missa :) Så det är mitt prio vanligen, och spec nu vid dessa tider: Barnen!

Funderar på att ha kalas när det kommer till Hemi och Hollys födelsedagar, blir ju liksom som jag å syrran dubbelkalas vad gäller för släktingar å vänner.. så jag e van att det ska vara kalas så det är vad jag vill ge mina 2 små också. Daniel däremot tkr sånt e onödigt (vet ej vrf, om han sj inte e van firanden/kalas?) Men jag vill då ha kalas, sen om folk vill komma/kan komma är en annan sak.. :) Sitter å inspireras av läckra barntårtor som kan tänkas när dom e äldre å förstår lite mera men om jag var konditori expert å kunde med mina bara händer skull jag göra en såndär tårta bara för skoj/sakens skull :) då skull mitt mammahjärta iaf bli glad. Är ju på det viset bra när dom fyll som dom fyller för då kan man ju alltid fira fom tillsammans, som med jag å syrran. Var ju heltoppen att samla släkten vid 1 tillfälle ist för 2 olika :) Återkommer med denna kalas ideen framöver..

dessa "slags" tårtor som jag blir helt förälskade över! Men har inte
den blekaste vart man ska börja/inhandla? Haha förblir en dröm sålänge :)





Tänk om man kund göra sånt här?!!

tjiing!! <33





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0