Prioriteringar

Ja det är en hel del att stå i som småbarnsförälder, och det blir inte mindre när man har hela 3 st små att ta hand om :) Efter dagen gått i ända när man är hemma en dag som vanligt med barnen har man tillbringat mest tid i köket, för det är mkt förberedning av måltider, laga måltider, städa undan osv. Tkr det enda jag gör är att vara i köket, haha.

Men när jag inte är där är det toan för att tvätta/hänga tvätt etc, eller barnens rum med dom. Och nu talar jag om dagar då man är inne, är man ute så är man ju ute och inte inne :)

Känns som tidsbristen till sitt eget blir allt större, orken finns ej, lusten finns ej men det är väl för att man ersatt det med annat som man planerat. Som nu är jag mitt upp i att sälja iväg grejer, få ordning här hemma med förvaring för det är trångt! Sen har jag börjat med träningen igen på allvar, å sen finns det ju ingen tid utöver. Ingen som jag ids ta alltjämt, utan då prioriterar jag istället. Så att bloggen hamnar lite på skuggsidan nu är inte så konstigt efter allt, för när jag om kvällar sitter vid nätet äre nu för säljningens skull och att ha kontakt med vissa.

Sen äre ev flytt på G, men säger inget mera om det än utan det får ligga å vila tills vi vet mera om det hela. Men först ska för/nackdelar övervägas noggrant med det hela för det är lite både och om det skulle bli av. Inte minst för barnens skull hur det passar dom osv.

Så det är ej en bloggpaus jag har :) är alltid(har varit) så duktig på att uppdatera men andra saker går före helt enkelt, för att få det ur världen nån gång måste det göras också. Ska försöka att sänka kraven på mig själv men vem har sagt att det är enkelt när man har så det kliar i fingrarna om man inte får saker å ting gjort?! haha

:)

tjiing!! <333



Kommentarer
Postat av: Emma

Men låt bara bli att skriva när du känner att du inte ids/ha nåt å skriva... Så gör jag och jag tappar inte läsare. Har jag inget att skriva, så har jag inget att skriva. Har jag inte tid, så har jag inte tid att skriva. Så enkelt är det. Man har ju inga skyldigheter att blogga, det är ju bara en sak man gör för andras skull. Jag går först i mitt liv. Du borde gå först i ditt. Så skriv när du känner för det och ta inte bort bloggen. Du kanske vill blogga igen om några veckor/månader och då kan det vara skönt/kul att ha kvar din blogg.

2012-05-13 @ 21:32:41
URL: http://emmalundgren.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0