Järn dropp

Lycksele idag med Svärmor och Frida, det enda som typsikt va var att alla mina autogiron hade dragits så jag hade knappt några pengar att handla för, synd då man licks var på Dollar och skulle ha tag i grejer, så blev mest bara att kika för min del, och några våtservetter då.

hade omkring -22 genom hela dagen, tur
man var mkt inomhus på affärer å sånt då

Var även förbi förlossningen, träffa 1 av dom fårn mammagruppen min som var beäknad vid Jul men som hade fött i tisdags redan, stort grattis till hennes dotter, så roligt :) Prata iaf med en av sköterskorna där (hon som förlöste Hemi när han föddes) angående hurvida ja kan gå över BF, och hon visste inte vad hon skulle ge mig för tips (eftersom det är min BM i vmina som måste ta det beslutet angående igångsättning, om jag nu inte går över 14 dagar) men det är det som jag helst vill slippa, hon förstod min oro och om inget händer innan BF så ska ja ha resonerat med Pernilla hurvida vi ska göra, speciellt när en till "komplikation" har tillkommit, kommer till vad det är om snart.

Efter det, sådär vid 18 tiden efter en fika på kondisen så begav sig ja å svärmor finally hemmåt igen, efter en långdag på "stan" var man alldeles slut på.  Väldigt halkigt på vägen hem, tur bilen höll sig kvar på vägen för ibland vare nästan nära..
_________________________________________________________________________________

Men så nu till det som har tillstött vad gäller mitt järnvärde..

Som ni har fått följt har mitt järnvärde pendlat upp & ner och nu på slutet har det bara rasat neråt, så blodprover gjordes och resultat fick vi men jag visste inte att det skulle sluta såhär illa..

Dom ringde idag från SMVC i Örnsköldsvik, det var en läkare som ringde och hon hade nu gått igenom mina blod labbs resultat angående mitt låga blodvärde och dåliga järndepåer..

hon sa att jag omgående (innan förlossningen) måste ta järn dropp
(min enda chans nu innan förlossningen att få upp järnvärdet för ÄN hur mkt järn jag äter så tar inte mitt blod upp järnet som det ska eftersom mina järndepåer är jättedåliga/låga..)



Jaha tänkte jag, att det låg så dåligt till visste jag inte för ingen hade hört av sig förrän nu angående detta. har fått provsvaren men visste ju inte själv att det var såhär dåligt, det enda som min BM i vmina sa var att vi skulle ev (om det behövdes) efter förlossningen ta några sprutor med järn.. men det var efter förlossningen det..

nu var det tvärtom som gällde, eftersom du MÅSTE ha det inför förlossningen, för blir det någon större blodförlust har du ingen stor chans sa hon, och då hörde jag hur viktigt det var, själv blev man ju orolig också.

Sen kommer kostnadsfrågan, hur mkt skulle det gå på (eftersom det bara var en 1 gångs dos) så trodde jag att det var det billigaste alternativet. Icket, tvärtom sa hon, det är det bästa/snabbaste alternativet MEN också det dyraste som finns, och hon mena på att jag måste ha det, inget annat skulle ge effekt eftersom det är såpass bråttomt.

1 gångs dosen kostar 1999:-, alltså 2000 kronor
vettefan alltså :( vem bär på sådana pengar?



Och utan högkostnadskort, hur äre tänkt att man ska ha råd med detta egetnligen :(
(fick inte teckna ett högkostnadskort nu och ta detta på det eftersom jag
redan fått receptet innan ett högkostnadskort kommer att existera)

Justnu känner jag mig så tom, så fattig



Kommentarer
Postat av: mikaela

Usch.. de låter inget vidare.. har du ingen du kan låna av o betala av till? annars tycker jag att du ska ansöka på socialen om det.. eftersom det handlar om läkemedel som dessutom är livsviktigt för dig, så kan dom knappast neka dig ett bidrag på 2000 som sk gå till de.´Du har ju recept o allt, så du lkan ju bevisa att de inte e nått lurt med de, utan en nödvändighet du behöver, men inte har råd med. Lycka till =) <3

2010-11-26 @ 02:43:20
URL: http://metrobloggen.se/jassesmamma
Postat av: mikaela

Förresten måste jag bara påpeka om er kyla.. -22 grader.. HJÄLP! Jag skulle dött.. vi hade -4 igår o jag trodde jag skulle dö.. hela jag frös ju, o va ändå bara ute ca 30 min, sen va jag stelfrösen.. haha.. visserligen har vi inte samma luft här nere som er, så vår kyla blir lite mer bitande eftersom vi har så torr luft, men ändå, ni måste ju ha skit kallt..

2010-11-26 @ 02:45:56
URL: http://metrobloggen.se/jassesmamma
Postat av: Sara med Novalie

Fy vad tråkigt =( INGEN jag känner bär på dem pengarna bara sådär! Kunde dem inte göra en avbetalningsplan? Kram!

2010-11-26 @ 09:40:54
URL: http://saraselinda.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Man kan inte annat än att bli arg. Fyfan, jag lider med dig :( SJUKVÅRDEN idag asså, man blir inte chockad längre! Får hoppas det vill lösa sig <3

2010-11-26 @ 10:33:59
URL: http://mammatillnoova.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mikaela - Om det vore så lätt, som du beskriver det men det är det tyvärr inte i min sits :( <3



Haha, men -4 är ju inget :) nä men :P



Sara - Nä, vem gör det egentligen :( Nej, dom kunde inte de :(



Alexandra - Nä, jag trodde jag hade turen av alla som sluppit alla kostnadet hittills, eller dom flesta pga. min ålder. Men nu fick ja väl baksmällen :( <3

2010-11-26 @ 21:09:39
URL: http://hemismamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0