Pilatesflashback

Gud sån ernegi man haft idag och tage an tråkiga saker som måste göras men som man skjutit på några dar nu. Känner mig jättenöjd med dagen, förutom att jag ej gjorde min runda nu ikv som planerat men får bli dubbelt imorrn då istället. Blev städ i alla rum nu när man ej hade Hemi å Holly hemma som stökade runt ;)

Men innan stöket å städer så tränade jag imorse efter att ja lämnade de äldre på Trollis och nova sovd för en gångs skull då så det passade utmärkt med ett pass! Körde 60 minuter core träning, kombinerat med Pilates och sen stretchpilates. Att jag fortf är vig sen 3-4 års uppehåll är helt otroligt :) För den som ej vet så körde jag regelbundet med pilates för 4 å sedan, var jättesmidig och vig. Tagena fanns då kvar fick jag se idag!

Och allt kring detta påminner mig från en idrottslektion under gynmasietiden, jag var inte den mest sportiga/tränade i vår klass (hantverk/frisör) vad gällde idrotten, men fick sån feedback när det var en lektion som vi sku köra pilates träning, det gick hur smidigt som helst för mig, uträttade allt bra och enkelt, inget som tog emot eller så. Iaf så fick jag höra efteråt av de som sportade allra mest som alltid var aktiva på idrotten med en stor förvåning i tonen "gud vad du var duktig, såg ut precis som att du aldrig gjort nått annat" sånt är kul att överraska med :) såna dolda "talanger" eller vad man ska kalla det.. nä för Pilates har ja alltid vare duktig va gäller, måste köra mer sånt nu om denna mammamagen skall väck för i pilatesen lär man sig den stora grunden hur magen ska tränas, hur den ska spännas, hur man ska andas för att det ska ge resultat :) jätteviktigt nu efter grav när magmusklerna särats på.. spec för mig 3 gånger om! Måste få till muskelaturen..

Men nog talat om min träning, hade våffelkalas i eftermiddag då svärmor bjöds in då jag inte had nåninspiration alls vad gällde dagens middag, 2 paket smet kvar så nu invigdes mitt nya dubbel järn som ja fick när ja fyllde tidigare. Blev dundergott! Lågkalori som man går på åt jag endast nån våffla så njöt av den :) Imorrn blire bara å va hemma med alla kidsen, ska försöka va ute vid bra väder så slipper man mera stök här inne ^^ ...

Ne nu ska ja njuta av min kvällsshake så jag laddar batterierna och återhämtar mig bättre inför morgondagen, drömmen hade ju vare å klive upp i ottan å hunne med nån tur innan resten av huset vaknar.. kanske satsa på det? Hmm :) frestad.. bara ja får mina 5 h sömn så är jag nöjd!

tjiing!! <333



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0