Hej Mens

Var ett tag sen sist men du är så välkommen tillbaks.

Kan räkna mina mens omgångar de senaste 3 åren på en hand. Ganska komiskt endå, finns ju dom som e ogravida som har sällan mens men sådan är inte jag. Har regelbunden mens såfort jag är ogravid då, men är ju en 3 år sen första grav etablerades å sen dess har ja hunnit med 3 (därav de få mensarna) Men nu är allt som det ska igen. Dröjde knappt 6 v efter fl tills du ville komma, trots att ja helammar medans många andra blir utan mens i månader men tkr det är skönt att ha kollen så allt är som det ska vara.

Nästa steg nu när det kommit igång igen är val av preventivmedel. Både minipiller och p piller har bevisat sitt för min del och är uteslutet, så det enda som återstår enligt min bm var spiral när andra preventivmedel inte verkade lämpas för mig. Men ser endå oroande på det som ska skydda, finns många spiral graviditeter och därefter spiral barn. Och med min xtrema fertilitet åren igenom nu vill jag inte chansa, utan vill ha ett säkert kort som går att lita på. Ska bli vidare diskussion om detta imorrn på återkollen hos Bm, hoppas då ha en lösning och att jag valt mitt kommande skydd som förhoppningsvist skall funka. Vill självklart ha fler barn men inte nu, inte än på ett tag.

Men för att va 100% (vilket inget prev medel garanterar) på att ej bli gravid äre endast att utesluta en sak och ni vet vad.. men hoppas att det inte behöver bli så, men känner jag minsta tvivel inför spiralen där har jag inget annat val :)

tjiing!! <333



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0