1 månad

1 månad.. ja det är vad lilltösa blir idag :)

Hade det ej vare för skottdagen hade hon blive en månad igår och
4 veckor på pricken samma dag, inte ofta man får det att bli så inte.

Väldigt vaken och kavat en liten tjej vi har, redan från första stund har hon tagit plats i vår familj och våra hjärtan. En rätt så lagomt glad tjej som fort vänder kinden och blir elak, torligen denna koliken som hon verkar ha när det är olika perioder om dagen som hon är onöjd konstant. Men utöver det är hon så fin och lugn och stark så in i rackan! Håller huvudet uppe själv sen bara några dar från födseln å blir alltmer stabilare bak i nacken så när hon ligger på min mage håller hon upp huvudet :)

Gummans förändring till utseendet
(nyfödd - 1 månad)



Från att varit lite gul har hon nu fått en fin hy och mindre "knubbigare" utseende
som de flesta nyfödda har :) Inte varit på viktuppskattning senaste dagarna men
jag sku uppskatta att vikten ligger på 5 kg nu när hon vägde 4,9 sist ca och
att hon är omkring en 58-60 cm lång.

Tanken att jag fortfarande kan amma är underbar. Jobbigt många gånger
hittills vad gäller amningen att det inte verkat funkat men kanske man
har turen nu att kuna amma några månader till? Jag hoppas det och
att det fortfarande känns bra för mig för det kräver sin tid å med 2 st
till här hemma äre väldigt svårt att få til amningen många gånger :P

Sen till Namnet.. inget fullt bestämt än, så hon heter Lillan ett tag till :)

tjiing!! <333



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0