hämtar mig från gårdagen

Gårdagen var stressig efter en störd nattsömn. Första natten med babyvakten å kan lova att jag aldrig sovit så dåligt, på lääänge (haha.) Den började ge ifrån sig signaler om vart annat för daniel (proffset) hade ju ställt in en grad olika grejer att den sku larma hit å dit osv, så det gjorde den tillsist också. Och inte nog med det var känsligheten ställd på max så vi hörde minsta lilla vrid å vänd som de gjorde i sömnen å vibratorn lät så högt varje gång, haha! Ne så vi måste få till alla inställningarna bara så ska det säkert bli bättre nätter framöver, för detta var ju hemskt x)

Så död vid kvart i 6 när vi sku upp var man, var ju dags för första dagen hos dagmamman själv helt å hållet efter inskolningen var klar å det. Lämnade dom vid 8 och sen kl 15 sku ja hämt dom återigen om hon inte ringde innan då vid ev problem eller otröstbara barn. Vid halv9 snåret var jag hos bm för koll och allt såg bra ut, fick också träffa Börje (han som förlöste Holly när jag födde på vmina sist) ang den kommande fl, om han finns i vmina på plats eller om han jobbar borta och det enda han visste var att han var borta den 31:a Jan, men resten e han hemma.. så nu hoppas vi att bebis vill va inne tills efter dess/innan dess så sku det gå fort att jag får min favorit till bm igen :) Hoppas kan man iaf. Fick även hans mobilnummer så nu har jag lite på lager när det väl är dags.

Sen tog jag mig tid att handla mat i lugn och ro, å påvägen hem körde ja förbi hos svärmor och fastnade där typ i 2 h, så när det var en 1½ h kvar tills hämtning hos dagmamman tog ja mig hem tillslut och hann sova en 20 min, sen upp igen för att förbereda bilen å hämta dom små på villis. Var ju en kall dag som började på -27 hos oss å har man inte förberett bilen är det inte så hälsosamt att bara köra hursom. Hos dagmamman var dom allesammans ute och lekte å det var så kul att se att det gått så bra, 7 h från mamma denna dagen så hade relativt lätt at få in dom i bilen jämfört med hittills då de velat stanna än längre men nu följde de glatt med hem <3

Så en lyckad dag förutom att jag inte hann göra så mycket annat än ärenden på villis. Hade ju saker att göra hemma men får sikta in på att få dom gjord i helgen å att bebis stannar kvar tills sitt bf datum iaf.

Ha nyss hämtat upp en nyvaken Holly som sovit lunch, här sitter vi i väntan
på att brorsan också ska vakna till liv så vi kan hitt på nått sen här hemma tsm.





tjiing!! <33




Kommentarer
Postat av: Emma

Kan tänka mig att det var ett tag sen du inte gjorde så mycket nytta ;) Måste vara skönt!

2012-01-26 @ 15:14:50
URL: http://emmalundgren.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0