Del 2: inskolnings dag 1

Vad var det här bra för då?

Vakna för 2 h sedan av att magen tvärvred sig (bokstavligen) vart några vändor upp å sen när man lagt sig igen var det upp igen.. såg ingen mening med att försöka ens somna om :P Låg jag på vänster sida (min vanliga sov sida) fick ja ont i öronen, får det om ja ligger för länge på nån av sidorna, och la ja mig på höger snodd magen om sig å det va ba till å springa, så nu e man uppe för dagen. Fanns väl nån mening med det hela.

Ja igår var första inskolningsdagen iaf.

Det gick jättebra och smidigt. Skulle vara där 1 h, men hann å bli 1½ h innan vi hade begett oss därifrån. Var 2 små barn där när vi kom och till min förvåning blev inte Holly så blyg/grinig som hon allt kan bli, sattes genast igång med lek inne i rummet där och Hemi skulle absolut ha en lastbil som pojken där hade så blev lite  tjyvens å jakt mellan dom 2 :P

Hon som sitter och placerar barnen måste informera om ev allergi risker, som om t ex pälsdjur men det hade jag inte ens hört talats om (att det sku finnas en hund i huset där) som är med dagbarnen å det, men det fick vi ju veta när vi komme dit då man hörde skällningarna när vi komme in allihopa. Så ja dagmamman frågade å hoppades att vi visste men förklarade läget å till svar fick jag att det är inte första gången "dom glömt" att nämna att en hund finns.. :P Men inget mig emot. Vi har ju katterna hemma som dom e vana vid och allergi hos barnen har inte märkts av. Det var då en barnglad hund, Holly var skräckförtjust BOKSTAVLIGEN! Haha ena sekunden var hon lite rädd när hunden kom och pussades men skrattade samtidigt och gosade/kramade ner sig hos hunden.. haha helt undebar syn. Å Hemi älskar ju hundar (vet ju bara hur det är när Manfred kommer hit/när dom träffas) då e Hemi så ivrig och denna hunden var ju en aning större än Manne så blev ju hursom lite nytt för Hemi storleksmässigt iaf :) Ne det såg då ut att gå så bra ihop med hunden där så vi är då inte emot det.

Vad hade in tyckt om att ha hund i sällskap med era barn om ni ej har egen hund hemma? :)

Så idag ska jag in på inskolningsdag 2, men denna gångn ensam då D följde med igår för att träffa dagmamman och s hur en inskolning kan se ut. Hehe detta är ju nytt för oss båda och sen är han ju en bra folkkännare så är dagmamman godkänd hos honom ska allt va lugnt :) Viktigt att det känns rätt för barnen, men oss också. Ska ev dra mig tillbaks idag om tilfälle ges för att testa å se hur det går för barnen. Redan?! ifrågasatte jag när jag var så inne på dessa 2 veckor men hon sa ju snabbare man gör inskolningen dessto bättre brukar det bli ist för att dra ut på det. Ja, man kan ju inte annat hoppas att det blir så för ens egna skull mitt i allt :) haha mn det ser vi.

Nu komme Hemi nyss upp å satte sig här brevid med krokodilen å halva sängen med sig hade han.. vällingsdags tror jag!

Missa inte att Frågstunden håller på än! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0